Search
Now showing items 1-4 of 4
Informacja i dezinformacja w przestrzeni publicznej. Wprowadzenie do problematyki
(2021)
The media are considered political and, as the fourth power, they actively communicate in the
public space. They create information and disinformation through persuasion. Persuasion is one management tool and
is used ...
Obraz umierania i śmierci w okresie pandemii w mediach
(2021)
Tematem artykułu jest wizualny obraz umierania i śmierci związanych z pandemią COVID-19 na przykładzie wybranych
dyskursów medialnych: portalu informacyjnego, teorii spiskowych, memów internetowych. Celem tekstu jest ...
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 344. Studia de Cultura 13 (3). Problematyka kobieca w mediach i w sztuce popularnej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2021)
Oddajemy do rąk Czytelników i Czytelniczek kolejny monograficzny numer dotyczący problematyki kobiecej w mediach i w sztuce popularnej. Problematyka ta związana jest z nowymi perspektywami badań dotyczącymi szeroko pojętej ...
Speculation over the Love for Rock Music. Media Constructions of Groupies Between the 1960s and 1970s
(2021)
The music media have constructed the identity of groupies as sexual and passive objects, submissive, inauthentic
consumers of music. The stereotype, although still present in popular culture, is criticized by both the ...