• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2021, Studia de Cultura 13
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2021, Studia de Cultura 13
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 344. Studia de Cultura 13 (3). Problematyka kobieca w mediach i w sztuce popularnej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
AUPC. 344. Studia de Cultura 13 (3) (8.709MB)
Autor:
Kosek, Jakub
Stoch, Magdalena
Redaktor:
Kosek, Jakub
Stoch, Magdalena
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 2083-7275
Język: pl, en
Słowa kluczowe:
kobieta
media
sztuka popularna
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Oddajemy do rąk Czytelników i Czytelniczek kolejny monograficzny numer dotyczący problematyki kobiecej w mediach i w sztuce popularnej. Problematyka ta związana jest z nowymi perspektywami badań dotyczącymi szeroko pojętej kultury ściśle związanej z mediami, zarówno tradycyjnymi, jak i nowymi. W tekstach pojawiają się zatem studia, analizy i interpretacje dotyczące powieści, mitologii słowiańskiej, ale także mediów społecznościowych czy sztuki społecznie zaangażowanej, która wykorzystuje nowe media i nowe strategie twórcze w komunikacji ze swoimi odbiorcami. Istotnym wątkiem w tych rozważaniach jest zatem zmiana paradygmatu komunikacji na linii twórca – odbiorca lub twórca – użytkownik. Problematyka tomu dotyka także granic między cielesnością a technologią, tym, co prywatne, a tym, co publiczne, a nawet takich popularnych nurtów – we współczesnej humanistyce i naukach społecznych – jak badania transhumanistyczne i posthumanistyczne. Artykuły zawarte w tym numerze monograficznym pisma nawiązują również do społeczno-ekologicznej perspektywy „naturokultury” oraz do nowych artykulacji badań odnośnie do płci, seksualności i niepełnosprawności, a także tożsamości jednostkowej i kulturowej. Osobne miejsce w tym numerze zajmują wątki dotyczące analizy konkretnych tekstów kulturowych, w tym literackich i medialnych oraz ikonicznych, związane z uruchomieniem takich kategorii badawczych jak: adaptacja, intertekstualność czy intermedialność. Problematyka tych tekstów jest zatem bardzo szeroko zarysowana i obejmuje szereg wręcz emblematycznych zjawisk współczesnej kultury medialnej: teksty literackie i ich adaptacje, nowe formy sztuki i krytyki artystycznej czy też badania nad ciałem i cielesnością w ujęciu socjokulturowym i antropologicznym. Mimo tej bogatej problematyki z oczu autorów i autorek nie znika tytułowa kategoria – problematyki kobiecej i jej odsłon w różnych rejonach współczesnej kultury nowomedialnej. Zachęcam również do zapoznania się z artykułem recenzyjnym oraz ze sprawozdaniami z konferencji, które zamieszczone zostały w ostatniej części tego tomu.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12215
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2021, Studia de Cultura 13

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image