• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2012, Studia de Cultura 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2012, Studia de Cultura 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dzieje grzechu, czyli kontrowersje wokół polskiej recepcji twórczości filmowej Waleriana Borowczyka

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Dzieje grzechu... (322.8KB)
Autor:
Kwas, Paulina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 121, Studia de Cultura 4 (2012), s. [105]-112
Język: pl
Słowa kluczowe:
Walerian Borowczyk
film
surrealizm
prasa
recepcja
Walerian Borowczyk
film
surrealism
press
reception
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Worldwide Walerian Borowczyk is known as a vanguard artist. In Poland, however, his works have been always divided into two categories: the “real art”, eg. his animated films made with Jan Lenica and “all the rest”, usually called “controversial” or “demoralizing”, made abroad. Borowczyk’s late works (such as Immoral Tales, 1974, The Beast, 1975, or Emmanuelle V, 1987) confirmed his image of a pornographer, an iconoclast and controversial yet repetitive creator constantly shocking with (cheap) erotica. In that context, an insight on the reception of Borowczyk’s cinematic works in his homeland seems particularly interesting. An analysis of the aforementioned problem is followed by an attempt to find all the possible sources of such particular reception of the works of Walerian Borowczyk. He was a director viewed either as a pornographer or an uncompromising icon of bold film productions – the first real surrealist of Polish cinema.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10002
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia de Cultura 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image