Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKwas, Paulinapl_PL
dc.date.accessioned2020-12-21T19:03:29Z
dc.date.available2020-12-21T19:03:29Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 121, Studia de Cultura 4 (2012), s. [105]-112pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10002
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractWorldwide Walerian Borowczyk is known as a vanguard artist. In Poland, however, his works have been always divided into two categories: the “real art”, eg. his animated films made with Jan Lenica and “all the rest”, usually called “controversial” or “demoralizing”, made abroad. Borowczyk’s late works (such as Immoral Tales, 1974, The Beast, 1975, or Emmanuelle V, 1987) confirmed his image of a pornographer, an iconoclast and controversial yet repetitive creator constantly shocking with (cheap) erotica. In that context, an insight on the reception of Borowczyk’s cinematic works in his homeland seems particularly interesting. An analysis of the aforementioned problem is followed by an attempt to find all the possible sources of such particular reception of the works of Walerian Borowczyk. He was a director viewed either as a pornographer or an uncompromising icon of bold film productions – the first real surrealist of Polish cinema.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectWalerian Borowczykpl_PL
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjectsurrealizmpl_PL
dc.subjectprasapl_PL
dc.subjectrecepcjapl_PL
dc.subjectWalerian Borowczyken_EN
dc.subjectfilmen_EN
dc.subjectsurrealismen_EN
dc.subjectpressen_EN
dc.subjectreceptionen_EN
dc.titleDzieje grzechu, czyli kontrowersje wokół polskiej recepcji twórczości filmowej Waleriana Borowczykapl_PL
dc.title.alternativeA story of sin: the controversy surrounding polish reception of Walerian Borowczyk’s cinematic worksen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord