Międzynarodowa edukacja teatralna na przykładzie polsko-francuskich projektów artystycznych „Szekspir Projekt” i „MOON”
View/ Open
Author:
Krzemińska, Anna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 279, Studia de Cultura 11 (2) (2019), s. [100]-113
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
edukacja teatralnateatr
cyrk
nowy cyrk
współczesny cyrk
pedagogika cyrku
edukacja międzykulturowa
projekt artystyczny
projekt międzynarodowej wymiany artystycznej
theatre education
theatre
circus
new circus
contemporary circus
circus pedagogy
intercultural education
an artistic project
a project of international artistic exchange
Date: 2019
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Artykuł porusza zagadnienie edukacji teatralnej z wykorzystaniem elementów sztuki cyrkowej
w pracy projektowej z młodzieżą w kontekście międzypokoleniowym i międzynarodowym.
Na przykładzie dwóch polsko-francuskich projektów „Szekspir Projekt” i „MOON”,
których celem była artystyczna wymiana między francuskimi aktorami zawodowymi oraz
młodzieżową grupą artystów cyrkowych z Klubu 303 Ośrodka Kultury Kraków–Nowa Huta,
autorka prezentuje wielowymiarowe (wychowawcze, społeczne i międzykulturowe) oddziaływanie
teatru. The article discusses the issue of theatre education with the use of circus art elements in
workshops for youth in the intergenerational and international context. Using as examples
two Polish-French projects named „Shakespeare Project” and „MOON”, whose aim was an
artistic exchange between professional French actors and a group of young circus artists
from Klub 303 Ośrodka Kultury Kraków–Nowa Huta, the author presents multidimensional
(educational, social and intercultural) influence of theatre.