Promuovere la motivazione nella classe multilivello: uso della canzone nell’unità stratificata e differenziata
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Zingaro, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 218, Studia de Cultura 9 (1) (2017), s. [193]-205
Język: it
Słowa kluczowe:
Italian as a Second Languagemixed-ability class
‘stratified and differentiated didactic unit’
Italian song
motivation
pleasure
język włoski L2
klasa wielopoziomowa
wielopoziomowa i zróżnicowana jednostka dydaktyczna
piosenka włoska
motywacja
przyjemność
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
This paper presents findings from research on the adoption of ‘stratified and differentiated
didactic units’ (Caon 2006) based on Italian songs. The didactic context of testing –an Italian
as a Second Language multi-level class– and the respective theoretical underpinnings are
examined, together with some examples of this practice. The outcomes of a quantitative
analysis of the data gathered through monitoring are thought to provide evidence of how this
practice may prove useful both in managing different levels of proficiency in a class, as well as
enhancing motivation based on the concept of pleasure (Balboni 1994). Niniejszy artykuł przedstawia wyniki eksperymentu, przeprowadzonego w wielopoziomowej
klasie uczącej się języka włoskiego jako obcego, Eksperyment polegał na zróżnicowaniu
jednostek dydaktycznych (Caon 2006), opartych na tekstach włoskich piosenek. Artykuł pokazuje
dydaktyczny kontekst zastosowania powyższej metody oraz jej podstawy teoretyczne,
ilustrując je zwięzłymi przykładami. Na koniec, z jakościowej analizy obserwacji przeprowadzonych
na grupie-klasie będącej przedmiotem badań, pokazano użyteczność metody
w kwestii zarządzania zróżnicowaniem poziomów oraz jej pozytywny wpływ na zwiększanie
motywacji w połączeniu z przyjemnością (Balboni 1994).