Show simple item record

dc.contributor.authorPark, Moonjungpl_PL
dc.date.accessioned2020-12-22T20:12:48Z
dc.date.available2020-12-22T20:12:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 218, Studia de Cultura 9 (1) (2017), s. [262]-268pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10081
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractIn Per Isabel. Un Mandala Tabucchi has completed the trilogy of disquiet, of remorse and reflection of modern authors along with Requiem and Notturno indiano, internalizing oriental contents in more capillary manner, proposing unique combinations with Western philosophy as well as existential literary solutions. In Per Isabel. Un Mandala, in particular, the author’s reflection focuses on characters who confront themselves with the inner pain seeking the truth through which one can then be ‘cured’ by this ontological suffering. But since such a process takes place within a literary space, it is essential, according to Tabucchi that the readers, to tap into the hidden truth (that is, to deal with one’s true self) undertake, within the narrative text, a real journey, the goal of which will be the attainment of Nirvana. So that in this context map to be the works of Tabucchi can be read as a mandala, or a kind of conceptual and literary map to be offered to readers as a guide to enlightenment.en_EN
dc.description.abstractDziełem Per Isabel. Un Mandala kończy Tabucchi trylogię poświęconą tematyce niepokoju, wyparcia i refleksji nad nowoczesnością, której dwie poprzednie części to Requiem i Notturno indiano. Treści orientalne ujęte są w nim w sposób bardziej aluzyjny i subtelny, w oryginalnym stylu przedstawiony jest też ich związek z filozofią zachodnią, całość zaś prezentuje niespotykane dotychczas rozwiązania literackie i wątki egzystencjalne. W Per Isabel. Un Mandala Tabucchi koncentruje się na bohaterach, którzy konfrontują się z wewnętrznym bólem poszukując prawdy, będącej w stanie wyleczyć ich z egzystencjalnego cierpienia. Z uwagi jednak na fakt, iż poszukiwanie to ma miejsce w przestrzeni literackiej niezbędnym okazuje się, by czytelnicy, chcący dostąpić ukrytej prawdy, również odbyli narracyjną podróż, której celem jest osiągnięcie Nirwany. W tej właśnie perspektywie dzieła Tabucchiego można odczytywać jako mandalę, swego rodzaju literacką mapę oferowaną czytelnikowi jako przewodnik ku oświeceniu.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoitpl_PL
dc.subjectTabucchien_EN
dc.subjectBuddhismen_EN
dc.subjectPer Isabel. Un Mandalaen_EN
dc.subjectAnxietyen_EN
dc.subjectNirvanaen_EN
dc.subjectTabucchipl_PL
dc.subjectbuddyzmpl_PL
dc.subjectPer Isabel. Un Mandalapl_PL
dc.subjectniepokójpl_PL
dc.subjectnirwanapl_PL
dc.titleInterferenze della filosofia buddista in Per Isabel. Un mandala di Tabucchiit_IT
dc.title.alternativeInterferences of Buddhist philosophy in Tabucchi’s Per Isabel. Un mandalaen_EN
dc.title.alternativeEcha filozofii buddyjskiej w Per Isabel. Un Mandala Antonia Tabucchiegopl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record