• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Russologica
  • 2016, Studia Russologica 9
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Russologica
  • 2016, Studia Russologica 9
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 209. Studia Russologica 9

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
AUPC. 209. Studia Russologica 9 (2.809MB)
Autor:
Dziewanowska, Dorota
Chodurska, Halina
Stawarz, Barbara
Redaktor:
Dziewanowska, Dorota
Chodurska, Halina
Stawarz, Barbara
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 1689-9911
Język: pl, ru
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Oddajemy w ręce Czytelników dziewiąty tom prac wydawany w ramach „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Russologica”, zawierający artykuły pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. W zbiorze zamieszczono także publikacje ukazujące aktualne zainteresowania badawcze rusycystów z Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz ośrodków zagranicznych: Moskiewskiego Uniwersytetu Przyjaźni Narodów, Państwowego Uniwersytetu im. I.I. Miecznikowa w Odessie, Uniwersytetu Konstantyna Filozofa w Nitrze oraz Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Nizami w Taszkencie. Niniejszy tom zawiera prace z zakresu literaturoznawstwa, językoznawstwa i glottodydaktyki. W dziale „Językoznawstwo” zamieszczamy tym razem cztery szkice, przy czym jeden z nich jest de facto obszerną recenzją. Jego Autorka nie ograniczyła się tylko do wyrażenia własnej opinii o lekturze i dzięki temu pracę można potraktować również, jako ważki głos w dyskusji nad założeniami semantyki. W pozostałych artykułach (których podstawą są wyłącznie materiały rosyjskojęzyczne) omówiono wybrane wykładniki konceptualizacji prawa i sprawiedliwości w świadomości mieszkańców Rosji po okresie gorbaczowowskiej pieriestrojki; reklamę jako swoisty typ dyskursu w środkach masowego przekazu oraz zastosowanie niektórych form gramatycznych w charakterze potencjalnego środka wpływu na odbiorcę. W dziale „Literaturoznawstwo” zostały zaprezentowane stanowiska badawcze slawistów-rusycystów z ośrodków zagranicznych, którzy przedstawili artykuły o charakterze teoretycznym lub analitycznym. Poruszono w nich przede wszystkim kwestie natury filozoficznej w odniesieniu do spuścizny twórców znanych, ale nadal godnych zainteresowania ze strony interpretatorów literatury. Znalazły tutaj swoje miejsce: zagadnienie niewyrażalności i filozofia słowa na przykładzie poezji Zinaidy Gippius, filozoficzne poglądy Czingiza Ajtmatowa ukazane w świetle mitopoetyki, filozofia Konstantina Leontjewa ujawniająca się w jego pracach krytycznoliterackich. Inspirującym badawczo okazał się też fenomen kulturowy czasów najnowszych, jakim jest twórczość literacka publikowana w Internecie. Dział „Glottodydaktyka” zawiera artykuły, w których przedstawiono aktualne badania z zakresu dydaktyki nauczania języków obcych. Naukowcy z Moskwy przybliżyli etapy pracy przygotowania zajęć z języka rosyjskiego jako obcego na wyższym poziomie nauczania z wykorzystaniem tekstu specjalistycznego. Pracownicy Państwowego Uniwersytetu im. I.I. Miecznikowa w Odessie zaprezentowali bogaty repertuar działań w dziedzinie doskonalenia metod nauczania języka rosyjskiego i ukraińskiego z zastosowaniem nowoczesnych procedur glottodydaktycznych. Badacze z Krakowa skoncentrowali się na najważniejszych zagadnieniach związanych z nauczaniem fonetyki rosyjskiej na studiach rusycystycznych, na problemach dotyczących przezwyciężania interferencyjnych błędów gramatycznych popełnianych przez studentów filologii rosyjskiej oraz przedstawili teoretyczne podstawy tworzenia autorskiego programu nauczania rosyjskiego języka biznesu.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10260
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2016, Studia Russologica 9

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image