• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2016, Studia de Arte et Educatione 11
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2016, Studia de Arte et Educatione 11
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Antydyscyplinarność po Drugiej Stronie Lustra. Echa klasowości w artystycznych praktykach badawczych na przykładzie analizy wybranych projektów realizowanych w MediaLab przy MIT

Thumbnail
View/Open
Antydyscyplinarność po Drugiej... (388.4Kb)
Author:
Bujak, Piotr
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 217, Studia de Arte et Educatione 11 (2016), s. [38]-46
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
antidisciplinary
Boston
MIT
Joichi Ito
MacKenzie Wark
class struggle
class divisions
Media Lab
inclusiveness
social domain
Date: 2016
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
This article aims to show and deconstruct unintentional and often unaware, but still present in western social art practice the heritage of colonial and class thinking. Through studies of several projects developed at the MIT’s Media Lab under the supervision of Chris Csikszentmihályi, my intention is to point flaws arisen from too little care consideration about subject matter in discussed endeavors. These works are evaluated in the way to imply that there had been insufficient number of factors taken into consideration during the conceptual stage of the development of each project, which as a consequence made them likely to be accused of patronizing attitude. Central for the article is the notion of shortsightedness towards the target group and/or research sample overwhelmed by a final technological and theoretical execution/manifestation, and a ratio between these two.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10303
Collections
  • 2016, Studia de Arte et Educatione 11

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image