Artur Żmijewski – Plener rzeźbiarski. Świecie 2009. Artysta na polu nauk społecznych wobec zjawisk w przestrzeni industrialnej
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Stano, Bernadeta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 217, Studia de Arte et Educatione 11 (2016), s. [47]-60
Język: pl
Słowa kluczowe:
Przebudzenie projectopen air in Świecie
Artur Żmijewski
curator Karina Dzieweczyńska
film and group experiment in social sciences
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
This sketch refers to the presence of the artist in the field of social research. The author
looks at the situation when the artist on his own initiative enters into the field of scientific
research, especially concerning the social effects of the political and economic transformation
after 1989. The sculpture and its artistic interpretation were examined in the form
of a film by Artur Żmijewski, which came into life during the realization of The Souvenir
of Cellulose within the framework of the project Awakening in Świecie in 2009. Both implementations
are a kind of group experiment within the wider project Awakening of a curator
Karina Dzieweczyńska. The main objective of the artist was to investigate how in an altered
socio-economic situation – with the market economy – the form of an open air is working out
under the auspices of an industrial plant.