• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Artykuły naukowe (WSz)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Artykuły naukowe (WSz)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

O niejawnej poznawczości praktyk artystycznych – casus Moneta

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
O niejawnej poznawczości... (423.7KB)
Autor:
Stankiewicz, Sebastian
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 217, Studia de Arte et Educatione 11 (2016), s. [72]-83
Język: pl
Słowa kluczowe:
neuroaesthetics
artistic research practice
visual vs. intellectual
visual brain
Claude Monet
bio-art
Semir Zeki
myth of seeing eye
functional neuroaesthetic definition of art
Rouen Cathedral
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The aim of the article is to present the hypothesis that artists frequently use intentionally, however unknowingly, the artistic research procedures in their artistic practices. The plausibility of that hypothesis is argued by reconsidering Semir Zeki’s theory of “artist as unconscious neurobiologist” – implied by questioning “the myth of seeing eye” and proposal of the function of visual brain, and the functional neuroaesthetic definition of art. After analysis of Monet’s problems of lumination and color constancy we arrive to some conclusions, embracing: actual subject-matter of Monet’s research, thesis of abandoning the contradiction visual/ intellectual, reconsideration of vision as a problematic process of stating of hypotheses, and finally recognizing of the character of intentionality involved in Monet’s search.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10306
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2016, Studia de Arte et Educatione 11
  • Artykuły naukowe (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image