Znaczenie działalności polskich biur podróży w Chicago
View/ Open
Author:
Ziółkowska-Weiss, Kamila
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 221, Studia Geographica 10 (2016), s. [66]-82
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Chicagobiuro podróży
turystyka
Polonia
Chicago
travel agencies
tourism
Polish people
Date: 2016
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Celem artykułu jest omówienie specyfiki działalności polskich biur podróży w Chicago, które
niewątpliwie wpływają na wybierane destynacje turystyczne mieszkańców tego miasta.
Autorka pragnie przedstawić dane, które zostały zebrane od 16 z 27 biur podróży działających
na terenie objętym badaniem, dzięki przeprowadzonym wywiadom pogłębionym
z pracownikami oraz właścicielami biur podróży. Badania prowadzone były w 2014 roku.
Dzięki danym z biur podróży przedstawione zostaną destynację najczęściej wybierane przez
Polaków, liczba klientów, ilość wydawanych przez nich pieniędzy oraz specyfika funkcjonowania
polskich biur podróży w Chicago. Dokonana zostanie dokładna charakterystyka największych
i najprężniej działających polskich biur podróży w Chicago takich jak: RekTravel,
Saint Bernard Travel, Alma Travel Agency oraz Exotica Travel. Z badań sondażowych przeprowadzonych
przez autorkę wynika, że pomimo rozwoju internetowych biur podróży,
znaczna część chicagowskiej Polonii korzysta z tradycyjnych biur podróży, a swoje podróże
planuje ze znacznym wyprzedzeniem. Artykuł ma charakter badawczy. In the paper the activity of the Polish travel agencies in Chicago that undoubtedly influence
the chosen tourist destinations of the inhabitants of this city will be discussed. The author
wishes to present that data that has been gathered from 16 out of 27 travel agencies providing
the activity within the area subject to research. The research was conducted in the years
2013 and 2014. Thanks to data from the travel agencies the destinations which are most
frequently chosen by the Poles, the number of clients, the amount of money spent by them
as well as specificity of functioning of the Polish travel agencies in Chicago will be shown.
The accurate characterization of the largest and strongest travel agencies in Chicago, such
as: RekTravel, Saint Bernard Travel, Alma Travel Agency and Exotica Travel will be provided.
Specific forms of organization of travel (particularly to Poland) that are organized by private
people and Polish schools will be described. The data related to how long in advance Polish
people living in Chicago plan their holiday and which organizational form of the trips they
choose most often will also be presented.