Edmodoing the Concept Attainment in Mathematics and Pedagogy: A Participant Observation Exploratory Study
View/ Open
Author:
Kanvaria, Vinod Kumar
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Labor et Educatio. 2019, nr 7, s. [89]-108
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
EdmodoEdmodoing
Concept Attainment
Mathematics
Pedagogy
Edmodo
Edmodoing
osiągnięcia koncepcyjne
matematyka
pedagogika
Date: 2019
Metadata
Show full item recordAbstract
This paper is an attempt to gain insight into the use and application of
Edmodo (an Information and Communication Technologies -ICT- platform) in
facilitating learning and pedagogy of mathematics in general and concept attainment
in mathematics in specific, over the period of almost four long years. The study is a
type of interdisciplinary study dealing with ICT-media from the Technology discipline,
concept attainment and method from the Education discipline and mathematics from
the Sciences discipline. The study follows an exploratory research design through
participatory observation mode where qualitative data collection and analysis was
followed by the quantitative data collection and analysis. During the study, after
developing the validated ICT-based content and applying it via Edmodo, observation
schedule, questionnaire and observation reflection schedule were used, all developed
and validated by the researcher, upon the learning facilitators to obtain qualitative and
quantitative data. The study reveals some valuable and extraordinary results regarding
the use and application of ICT-based platform Edmodo at the pedagogic and the
use and application of ICT-based platform Edmodo within the pedagogic
dimension, as well as when facilitating learning. Niniejszy artykuł jest próbą uzyskania wglądu w wykorzystanie i zastosowanie
Edmodo (platformy technologii informacyjno-komunikacyjnych – ICT)
w ułatwianiu uczenia się i pedagogiki matematyki w ogóle oraz osiągnięć koncepcyjnych
w matematyce w poszczególnych dziedzinach, w okresie prawie czterech lat.
Studium to jest rodzajem interdyscyplinarnego badania dotyczącego ICT-mediów
z dziedziny technologii, osiągnięć koncepcyjnych i metod z dziedziny edukacji oraz
matematyki z dziedziny nauk ścisłych. Studium jest prowadzone zgodnie z koncepcją
badań eksploracyjnych w trybie obserwacji uczestniczącej, w którym za danymi
jakościowymi i analizą następowało zbieranie i analiza danych ilościowych. W trakcie
badania, po opracowaniu zweryfikowanych treści opartych na technologiach informacyjno-
komunikacyjnych i zastosowaniu ich za pośrednictwem Edmodo, zastosowano
harmonogram obserwacji, kwestionariusz i harmonogram refleksji nad obserwacjami,
które zostały opracowane i zweryfikowane przez badacza w celu uzyskania danych
jakościowych i ilościowych. Badanie ujawniło pewne cenne i nadzwyczajne wyniki
dotyczące wykorzystania i zastosowania platformy Edmodo opartej na technologiach
informacyjno-komunikacyjnych w wymiarze pedagogicznym oraz wykorzystania
i zastosowania platformy Edmodo opartej na technologiach informacyjno-komunikacyjnych
w wymiarze pedagogicznym, jak również podczas ułatwiania nauki.