Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGrewiński, Mirosławpl_PL
dc.contributor.authorKawa, Marekpl_PL
dc.contributor.authorLizut, Joannapl_PL
dc.date.accessioned2021-02-09T16:42:16Z
dc.date.available2021-02-09T16:42:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2019, nr 7, s. [109]-131pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10402
dc.description.abstractThe article was based on a part of a wider report entitled “The future of the labor market - issues and possibilities” prepared by a group of social politicians from WSP Korczak Pedagogical University in Warsaw together with an international team of partners as part of the “Transformers for the future Labor Market” project (EUSBSR – EU Strategy for the Baltic Sea Region). The article itself is a brief insight into the situation of education, and especially higher education from a global perspective, which has found itself in the context of technological and civilization challenges of recent years, especially its electronisation and globalization through the Internet and the latest information tools as well as communication. The authors try to capture the most important challenges and relationships in relation to teaching and education’s innovations as on-line teaching, internet of things, education based on ICT, modern school. The context of necessary changes in the educational market and cultural and mental changes in relation to civilization challenges are also discussed.en_EN
dc.description.abstractArtykuł powstał w oparciu o fragment szerszego raportu pn. “Przyszłość rynku pracy – zagadnienia i możliwości” przygotowanego przez grupę polityków społecznych z WSP im. J. Korczaka w Warszawie wraz z międzynarodowym zespołem partnerów w ramach projektu “Transformers for the future labour market” (EUSBSR – EU Strategy for the Baltic Sea Region). Sam artykuł jest krótkim wglądem w sytuację edukacji, a zwłaszcza szkolnictwa wyższego w ujęciu globalnym, w jakim znalazło się w kontekście wyzwań technologiczno-cywilizacyjnych ostatnich lat, zwłaszcza jego elektronizacji i wpływów globalizacji za pośrednictwem internetu i najnowszych nośników informacji. Autorzy próbują uchwycić najważniejsze wyzwania i relacje w odniesieniu do nauczania i edukacji: nauczanie on-line, internet rzeczy, edukacja oparta o ICT, nowoczesna szkoła. Poruszony jest również kontekst koniecznych zmian na rynku edukacyjnym oraz przeobrażeń kulturowo-mentalnościowych w związku z wyzwaniami cywilizacyjnymi.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjecthigher educationen_EN
dc.subjecton-line educationen_EN
dc.subjectinternet of thingsen_EN
dc.subjectICT-based educationen_EN
dc.subjectmodern schoolen_EN
dc.subjectinnovationsen_EN
dc.subjectszkolnictwo wyższepl_PL
dc.subjectedukacja on-linepl_PL
dc.subjectinternet rzeczypl_PL
dc.subjectICTpl_PL
dc.subjectnowoczesna szkołapl_PL
dc.titleChosen of Current Challenges in Educational System and Learningen_EN
dc.title.alternativeWybrane współczesne wyzwania edukacji i uczenia siępl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord