Show simple item record

dc.contributor.authorWeissbrot-Koziarska, Annapl_PL
dc.date.accessioned2021-02-09T17:01:54Z
dc.date.available2021-02-09T17:01:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2019, nr 7, s. [171]-184pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10405
dc.description.abstractLifelong learning is extremely important from the standpoint of processes taking place in modern society. Currently the idea of learning one’s whole life, while facing the consequences of the aging of the society, is given a new meaning where the main aim is to optimise the social activity and improve the quality of the elderly’s life. The process of knowledge acquisition is connected with the abilities of the human brain, while this organ goes through the atrophy phase due to aging (aging of the brain). One of the methods of counteracting this unfavourable process is lifelong learning. The idea of educating the elderly is currently at the centre of interest of many people and institutions, Universities of the Third Age among them. The search for innovation in this regard is one of the major challenges in senior policy.en_EN
dc.description.abstractNiezwykle istotne z perspektywy procesów zachodzących we współczesnym społeczeństwie jest całożyciowe uczenie się. Obecnie idea uczenia się przez całe życie, w obliczu konsekwencji starzenia się społeczeństwa, nabiera nowego znaczenia, gdzie nadrzędnym celem staję się optymalizacja aktywności społecznej oraz polepszenie jakości życia osób starszych. Proces przyswajania wiedzy związany jest z możliwościami mózgu człowieka, gdzie w wyniku starzenia się, organ ten również przechodzi fazę atrofii (starzenia się mózgu). Jednym ze sposobów przeciwdziałania tego niekorzystnego procesu jest właśnie lifelong learning, czyli całożyciowe uczenie się. Idea edukacji osób starszych aktualnie znajduje się w centrum zainteresowania wielu osób i instytucji, a jedną z nich są Uniwersytety Trzeciego Wieku. Poszukiwanie innowacji w tym zakresie stawowi jedno z najważniejszych wyzwań polityki senioralnej.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectlifelong learningen_EN
dc.subjectthe elderlyen_EN
dc.subjectsenior policyen_EN
dc.subjectUniversity of the Third Ageen_EN
dc.subjectbrain agingen_EN
dc.subjectcałożyciowe uczenie siępl_PL
dc.subjectosoby starszepl_PL
dc.subjectpolityka senioralnapl_PL
dc.subjectUniwersytet Trzeciego Wiekupl_PL
dc.subjectstarzenie się mózgupl_PL
dc.titleLifelong Learning in Seniors in the Perspective of the Neuro- and Psychosocial Concepen_EN
dc.title.alternativeLifelong learning osób starszych w perspektywie koncepcji neuro- i psychospołecznejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record