Effectiveness of Hypermedia and Multimedia Learning Strategies on the Academic Performance of Chemistry Students in Nigeria
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Abanikannda, Mutahir Oluwafemi
Źródło: Labor et Educatio. 2019, nr 7, s. [201]-214
Język: en
Słowa kluczowe:
conventional approachhypermedia
multimedia
achievement scores
achievement test
podejście konwencjonalne
hipermedia
Multimedia
wyniki osiągnięć
test osiągnięć
Data: 2019
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
The conventional approach to teaching has led to poor performance
of students in chemistry and some other subjects. Research has shown that students
would learn better should they participate in the teaching-learning process. This study
determined the effectiveness of hypermedia and multimedia learning strategies in
the academic performance of chemistry students in Osogbo, Nigeria. The pre-test,
post-test, control group quasi-experimental design was adopted for this study. Forty
students from four schools within the Osogbo central area in Nigeria participated in
this study. The instruments used for data collection were: Hypermedia Instructional
Package, Multimedia Package and Chemistry Students Achievement Test. Three null
hypotheses were tested at 0.05 significance level. Data collected were analyzed using
Analysis of Covariance (ANCOVA). Treatment had a significant effect on chemistry
students’ post-test achievement scores. Students exposed to learning strategies
performed better, with higher adjusted post-test mean score, in comparison with their
counterparts who were not exposed to any of the two learning strategies. Konwencjonalne podejście do nauczania doprowadziło do słabych wyników
uczniów w zakresie chemii i niektórych innych przedmiotów. Badania wykazały,
że uczniowie uczyliby się lepiej, gdyby uczestniczyli w procesie nauczania i uczenia się.
Badania te określiły skuteczność hipermedialnych i multimedialnych strategii uczenia
się w osiągnięciach akademickich studentów chemii w Osogbo w Nigerii. Do tego badania
przyjęto projekt pre-test, post-test, grupy kontrolnej quasi-eksperymentalnej.
W badaniu tym wzięło udział czterdziestu studentów z czterech szkół z centralnego
obszaru Osogbo w Nigerii. Do zbierania danych wykorzystano następujące narzędzia:
Hipermedia Instructional Package, Multimedia Package oraz Test Osiągnięć Uczniów
Chemii. Trzy hipotezy zerowe zostały przetestowane na poziomie istotności 0,05. Zebrane
dane analizowano za pomocą Analizy Kowariancji (ANCOVA). Postępowanie
terapeutyczne miało istotny wpływ na wyniki studentów chemii po teście. Uczniowie
poddani działaniu strategii uczenia się osiągali lepsze wyniki, z wyższymi skorygowanymi
średnimi wynikami z testów, w porównaniu z ich odpowiednikami, którzy nie
byli poddani żadnej z dwóch strategii uczenia się.