Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLaskowski, Mirosławpl_PL
dc.date.accessioned2021-02-09T17:26:16Z
dc.date.available2021-02-09T17:26:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2019, nr 7, s. [229]-244pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10409
dc.description.abstractEfficacy is a trait required in almost every profession today, and its sense is a dimension that affects the evaluation of work. In education, effectiveness is also expected, especially from academic teachers whose role often goes beyond the formal framework. Therefore, the issues of one’s own efficiency in relation to self-esteem seem to be of particular interest, as an attempt to show possible dependencies in this regard, all the more so since previous studies not always revealed such a connection. Therefore, the main research problem takes the form of the following question: Do relationships exist between self-esteem and a sense of one’s own efficiency among the academic teachers surveyed, and if so, what are they? Carrying out empirical research among the teaching staff of a military university, I decided to diagnose a specific military environment in this matter, which can be a real reference to similar analyzes carried out at other universities. I formulated my conclusions based on the results of research carried out using the diagnostic survey method at the War Studies University in Warsaw using standardized measuring tools and elements of descriptive and correlation statistics.en_EN
dc.description.abstractSkuteczność to cecha wymagana dzisiaj niemal w każdym zawodzie, a jej poczucie stanowi pewien wymiar rzutujący na ocenę pracy. W edukacji także oczekuje się skuteczności, szczególnie od nauczycieli akademickich, których rola często wykracza poza formalne ramy. Szczególnie interesująca wydaje się być wobec tego problematyka poczucia własnej skuteczności w odniesieniu do samooceny, jako próba ukazania ewentualnych zależności w tym zakresie tym bardziej, że w dotychczasowych badaniach nie zawsze można było odnaleźć takie połączenie. Główny problem badawczy przyjmuje zatem postać następującego pytania: Czy istnieją, a jeżeli tak, to jakie są zależności pomiędzy samooceną a poczuciem własnej skuteczności badanych nauczycieli akademickich? Realizując badania empiryczne wśród kadry dydaktycznej uczelni wojskowej postanowiłem zdiagnozować specyficzne środowisko wojskowe w tej kwestii, co może stanowić realne odniesienie do podobnych analiz prowadzonych na innych uczelniach. Swoje wnioski sformułowałem na podstawie wyników badań zrealizowanych metodą sondażu diagnostycznego w Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie przy zastosowaniu wystandaryzowanych narzędzi pomiarowych oraz elementów statystyki opisowej i korelacyjnej.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectsense of self-efficacyen_EN
dc.subjectself-esteemen_EN
dc.subjectacademic teacheren_EN
dc.subjectmilitary universityen_EN
dc.subjectpoczucie własnej skutecznościpl_PL
dc.subjectsamoocenapl_PL
dc.subjectnauczyciel akademickipl_PL
dc.subjectuczelnia wojskowapl_PL
dc.titleThe Sense of Self-efficacy among Academic Teachers at a Military University and their Self-esteemen_EN
dc.title.alternativePoczucie własnej skuteczności nauczycieli akademickich uczelni wojskowej a ich samoocenapl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord