Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKarp, Paulinapl_PL
dc.date.accessioned2021-02-11T10:52:32Z
dc.date.available2021-02-11T10:52:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2018, nr 6, s. [61]-72pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10421
dc.description.abstractEducation of children at 7–11 age is characterized as multifaceted. It covers both the intellectual development of the individual and the sphere of their personality, as well. The article discusses the subject of music education as a field that supports overall human development, shapes their sensitivity, stimulates the development of social competences, and prepares for active participation in culture. The objects of consideration were the aims of music education. Their detailed analysis allows to determine the importance of this marginalized field in the educational process. The text presents not only the benefits of stimulating the musical development of children but also the risks posed by omitting it in school situations. The specificity of didactic activities related to the musical activity of children at the first level of education is also presented.en_EN
dc.description.abstractEdukacja dzieci w młodszym wieku szkolnym ma charakter wielopłaszczyznowy – obejmuje zarówno działania wspierające rozwój intelektualny jednostki, jak również oddziaływania na sferę jej osobowości. W artykule podjęto temat edukacji muzycznej jako dziedziny, która wspiera holistyczny rozwój człowieka, kształtuje jego wrażliwość, stymuluje rozwój kompetencji społecznych, a także przygotowuje do aktywnego uczestnictwa w kulturze. Przedmiotem rozważań uczyniono cele edukacji muzycznej. Ich szczegółowa analiza pozwala określić znaczenie tej marginalizowanej dotąd dziedziny w procesie edukacyjnym. W tekście przedstawiono nie tylko korzyści wynikające ze stymulowania rozwoju muzycznego dzieci, ale także zagrożenia, jakie niesie ze sobą pomijanie tej sfery w edukacji formalnej. Przybliżono także specyfikę działań dydaktycznych odnoszących się do aktywności muzycznej dzieci na pierwszym etapie edukacyjnym.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectmusical educationen_EN
dc.subjectearly childhood educationen_EN
dc.subjectchild developmenten_EN
dc.subjectparticipation in cultureen_EN
dc.subjectmusical activityen_EN
dc.subjectedukacja muzycznapl_PL
dc.subjectedukacja wczesnoszkolnapl_PL
dc.subjectrozwój dzieckapl_PL
dc.subjectuczestnictwo w kulturzepl_PL
dc.subjectaktywność muzycznapl_PL
dc.titleMusic Education as an Important Part of the Educational Process of Children Aged 7–11en_EN
dc.title.alternativeEdukacja muzyczna jako istotny element procesu edukacyjnego dzieci w młodszym wieku szkolnympl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord