Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMadalińska-Michalak, Joannapl_PL
dc.date.accessioned2021-02-11T11:37:32Z
dc.date.available2021-02-11T11:37:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2018, nr 6, s. [151]-177pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10427
dc.description.abstractThis paper reports on a nationwide mixed methods study that investigated the challenges faced by teachers who teach ethics at schools in Poland. Several challenges affecting teachers in Poland were identified. These challenges included: qualifications of teachers; teacher education; didactics (teaching and learning); teaching materials and teaching aids; attractiveness of ethics as the subject at school; organization of work for delivering lessons of ethics; pupil traits and teaching programs; stereotypes related to the perception of ethics as the school subject. In the paper the special attention is paid to the challenges related to qualifications of teachers of ethics and their teacher education. The findings suggest that support provided for teachers of ethics must be aligned to local and school educational policies and educational conditions as well as strategies at national level. This paper contributes to understanding the complexities of the work of teachers who teach ethics at schools in Poland.en_EN
dc.description.abstractW artykule przedstawiono wyniki ogólnopolskich badań z zastosowaniem podejścia ilościowego i jakościowego, w których poddano analizie wyzwania stojące przed nauczycielami uczącymi etyki w szkołach. Analiza wyników badań pozwoliła na identyfikację szeregu wyzwań, z którymi mierzą się nauczyciele etyki. Wyzwania te obejmowały: kwalifikacje nauczycieli; kształcenie nauczycieli; dydaktykę (nauczanie i uczenie się); materiały dydaktyczne i pomoce naukowe; atrakcyjność etyki jako przedmiotu w szkole; organizację pracy w celu realizacji lekcji etyki; cechy ucznia i programy nauczania; stereotypy związane z postrzeganiem etyki jako przedmiotu szkolnego. W artykule zwrócono szczególną uwagę na wyzwania związane z kwalifikacjami nauczycieli etyki i ich całożyciowej edukacji. Wyniki sugerują, że wsparcie nauczycieli etyki jest uzależnione od polityki edukacyjnej na poziomie kraju, regionu i szkoły oraz od warunków, jakie są tworzone nauczycielom etyki. Artykuł wnosi wkład w zrozumienie złożoności pracy nauczycieli, którzy uczą etyki w szkołach w Polsce.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectethics as a curriculum subjecten_EN
dc.subjectplace and role of ethics in school education in Polanden_EN
dc.subjectteachers of ethics as a school subjecten_EN
dc.subjectchallenges in teachingen_EN
dc.subjectteacher educationen_EN
dc.subjectetyka jako przedmiot nauczaniapl_PL
dc.subjectmiejsce i rola etyki w edukacja szkolna w Polscepl_PL
dc.subjectnauczyciele etykipl_PL
dc.subjectwyzwania w pracy nauczycielapl_PL
dc.subjectedukacja nauczycielapl_PL
dc.titleChallenges in Teaching: Perceptions and Experiences of Teachers of Ethics in Polanden_EN
dc.title.alternativeWyzwania w nauczaniu: Opinie i doświadczenia nauczycieli etyki w Polscepl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord