• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 6/2018
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 6/2018
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Promoting Constructive Collaborative Conflict Management Through a Game Theory Inspired Approach

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Promoting Constructive... (217.8KB)
Autor:
Szklarski, Andrzej
Źródło: Labor et Educatio. 2018, nr 6, s. [213]-236
Język: en
Słowa kluczowe:
conflict management
game theory
youths
intervention study
rozwiązywanie konfliktów
teoria gier
młodzież
badania interwencyjne
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The aim of this study is to find out whether an approach based on a game theoretical method may promote constructive collaborative conflict management among upper secondary school youth. An additional aim is to investigate how the young people involved in the study experience such an approach. It is an intervention study; the research material has been collected both before and after the intervention. The empirical material has been collected in Sweden using written reports and focus-group interviews. Both quantitative, as well as qualitative methods of analysis have been used. The results of the quantitative analysis demonstrate that the approach tried out in the study may enhance constructive collaborative conflict management. The qualitative analysis concerning the participants’ experience of using the approach show that the investigated approach is for the main part experienced as an asset but can also, in certain contexts, be seen as problematic.
 
Celem przeprowadzonych badań było ustalenie, czy zastosowanie metody inspirowanej teorią gier może prowadzić do rozwoju umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów wśród młodzieży licealnej. Celem badań był także opis spostrzegania zastosowanej metody przez młodych ludzi uczestniczących w badaniu. Materiał empiryczny został zebrany w Szwecji za pomocą pisemnych raportów i wywiadów grupowych. Przeprowadzone badania mają charakter interwencyjny, materiał empiryczny został zebrany zarówno przed, jak i po zastosowaniu testowanej metody. Analizę materiału przeprowadzono zarówno przy pomocy metod ilościowych, jak i jakościowych. Wyniki analizy ilościowej wskazują, że metoda zastosowana w badaniach może rozwijać umiejętności konstruktywnego, opartego na współpracy rozwiązywania konfliktów. Analiza jakościowa dotycząca postrzegania metody przez uczestników badań wskazuje, że testowana metoda jest głównie postrzegana jako skuteczna, ale może również w niektórych kontekstach być postrzegana jako trudna do zastosowania.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/10431
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Labor et Educatio ; Nr 6/2018

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image