Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzklarski, Andrzejpl_PL
dc.date.accessioned2021-02-11T11:57:11Z
dc.date.available2021-02-11T11:57:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2018, nr 6, s. [213]-236pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10431
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out whether an approach based on a game theoretical method may promote constructive collaborative conflict management among upper secondary school youth. An additional aim is to investigate how the young people involved in the study experience such an approach. It is an intervention study; the research material has been collected both before and after the intervention. The empirical material has been collected in Sweden using written reports and focus-group interviews. Both quantitative, as well as qualitative methods of analysis have been used. The results of the quantitative analysis demonstrate that the approach tried out in the study may enhance constructive collaborative conflict management. The qualitative analysis concerning the participants’ experience of using the approach show that the investigated approach is for the main part experienced as an asset but can also, in certain contexts, be seen as problematic.en_EN
dc.description.abstractCelem przeprowadzonych badań było ustalenie, czy zastosowanie metody inspirowanej teorią gier może prowadzić do rozwoju umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów wśród młodzieży licealnej. Celem badań był także opis spostrzegania zastosowanej metody przez młodych ludzi uczestniczących w badaniu. Materiał empiryczny został zebrany w Szwecji za pomocą pisemnych raportów i wywiadów grupowych. Przeprowadzone badania mają charakter interwencyjny, materiał empiryczny został zebrany zarówno przed, jak i po zastosowaniu testowanej metody. Analizę materiału przeprowadzono zarówno przy pomocy metod ilościowych, jak i jakościowych. Wyniki analizy ilościowej wskazują, że metoda zastosowana w badaniach może rozwijać umiejętności konstruktywnego, opartego na współpracy rozwiązywania konfliktów. Analiza jakościowa dotycząca postrzegania metody przez uczestników badań wskazuje, że testowana metoda jest głównie postrzegana jako skuteczna, ale może również w niektórych kontekstach być postrzegana jako trudna do zastosowania.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectconflict managementen_EN
dc.subjectgame theoryen_EN
dc.subjectyouthsen_EN
dc.subjectintervention studyen_EN
dc.subjectrozwiązywanie konfliktówpl_PL
dc.subjectteoria gierpl_PL
dc.subjectmłodzieżpl_PL
dc.subjectbadania interwencyjnepl_PL
dc.titlePromoting Constructive Collaborative Conflict Management Through a Game Theory Inspired Approachen_EN
dc.title.alternativeRozwijanie umiejętności konstruktywnego, opartego na współpracy rozwiązywania konfliktów przy pomocy metody inspirowanej teorią gierpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord