Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSilva, Violeta Mendezcarlopl_PL
dc.contributor.authorPeña, Salvador Hernándezpl_PL
dc.contributor.authorSaucedo, Martín Beltránpl_PL
dc.date.accessioned2021-02-12T10:41:55Z
dc.date.available2021-02-12T10:41:55Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2020, nr 8, s. [53]-71pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10439
dc.description.abstractThe different economic models implemented by the states in the last decades range from a simple tendency for accumulation and growth in terms of the Gross Domestic Product to the development of people’s well-being under the premises of sustainability. Those that invest in individual development through education in strategic areas, facilitate the generation of intrinsic value, without relying on the exploitation of their natural resources or on the physical labor force of their citizens, thus achieving the effective sustainable development. In this paper, we analyzed the importance of introducing legal and political changes, focused on encouraging education in Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM), mainly in those economies that are oriented on the structural or developmental paradigm, whose most current form of expression is found in the theory of the New Structural Economy, to favor endogenous growth in accordance with the sustainable development paradigm, using LATAM as an example.en_EN
dc.description.abstractRóżne modele ekonomiczne wdrażane przez państwa w ostatnich dziesięcioleciach wahają się od prostej tendencji do akumulacji i wzrostu produktu krajowego brutto do rozwoju dobrobytu ludzi w warunkach zrównoważonego rozwoju. Ci, którzy inwestują w indywidualny rozwój poprzez edukację w strategicznych obszarach, pozwalają na generowanie wewnętrznej wartości, bez polegania na eksploatacji ich zasobów naturalnych lub na fizycznej sile roboczej ich mieszkańców, co pozwala na skuteczny zrównoważony rozwój. W pracy tej analizujemy znaczenie wprowadzania zmian prawno-politycznych, ukierunkowanych na zachęcanie do kształcenia w zakresie nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (dalej STEM), głównie w tych gospodarkach, które są zorientowane na paradygmat strukturalny lub rozwojowy, którego najbardziej aktualną formą wyrazu jest teoria Nowej Gospodarki Strukturalnej, aby sprzyjać rozwojowi endogenicznemu – na przykładzie LATAM – zgodnie z paradygmatem zrównoważonego rozwoju.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectSTEM – Economic modelsen_EN
dc.subjectsustainable developmenten_EN
dc.subjectSTEM – Modele ekonomicznepl_PL
dc.subjectzrównoważony rozwójpl_PL
dc.titleSTEM Education as a Strategy to Move from the New Structural Economy to the Endogenous and Sustainable Growth Model in Latin Americaen_EN
dc.title.alternativeEdukacja w zakresie STEM jako strategii przejścia od nowej gospodarki strukturalnej do modelu endogenicznego i zrównoważonego wzrostu w Ameryce Łacińskiejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord