Social Integration Clubs as a Form of Social and Professional Activation of Socially Excluded People
View/ Open
Author:
Gierek, Piotr
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Labor et Educatio. 2020, nr 8, s. [135]-150
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
social integration clubssocial exclusion
social activation
professional activation
kluby integracji społecznej
wykluczenie społeczne
aktywizacja społeczna
aktywizacja zawodowa
Date: 2020
Metadata
Show full item recordAbstract
The presented article describes social integration clubs functioning in Poland
as one of the main activating institutions. They also serve as entities of supported
employment; one example is Social Integration Club in Chorzów. The clubs’ main task
is social and professional activation, as well as counteracting social exclusion, which is
understood as the most serious form of marginalization. W niniejszym artykule scharakteryzowano działające w Polsce kluby
integracji społecznej jako jedną z głównych instytucji aktywizujących. Funkcjonują
one również jako miejsca wsparcia zatrudnienia; za przykład służy Klub Integracji
Społecznej w Chorzowie. Głównym zadaniem klubów jest aktywizacja społeczna i zawodowa,
a także walka z wykluczeniem społecznym, rozumianym jako najpoważniejsza
forma marginalizacji.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The problem of social selection in the system of higher education in the conditions of distance learning (through the prism of Pitrim Sorokin’s theory of social mobility)
Pidkurkova, Iryna (2020)During the coronavirus pandemic, distance learning does not properly perform such important function of higher education as social selection. This is illustrated through the prism of Pitrim Sorokin’s theory of social ... -
Nieformalne kręgi wsparcia w procesie reintegracji społecznej byłych więźniów w perspektywie biograficznej
Kacprzak, Andrzej (2019)We współczesnej kryminologii znaczące miejsce zajmują analizy przebiegu karier przestępczych. Wyłanianie czynników sprzyjających reintegracji społecznej osób, które weszły w konflikt z prawem karnym ma w ich kontekście ... -
Dyskurs genderowy na lekcjach języka polskiego w szkole średniej : próba krytycznej analizy
Stoch, Magdalena (2013)Rozprawa reprezentuje nurt pedagogiki krytycznej (krytycznych badań społecznych). To próba teoretyczno-koncepcyjnego uzasadnienia potrzeby zastosowania kategorii genderowych w lekturze wybranych elementów kanonu szkolnego ...