Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMadalińska-Michalak, Joannapl_PL
dc.contributor.authorRaykov, Miloshpl_PL
dc.date.accessioned2021-02-12T11:55:01Z
dc.date.available2021-02-12T11:55:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2020, nr 8, s. [151]-168pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10445
dc.description.abstractThe article presents a study which main objective was to expand knowledge on teachers’ experiences, readiness, and conditions for effective reaction to significantly changed social circumstances and conditions of their work. The study was performed amongst primary and secondary teachers in Poland, using a proprietary online survey. The study found that the majority of teachers have access to the required equipment and traditional educational resources. However, a significant number of teachers still need recourses required for the distance education. The study also found that the majority of teachers feel very well or adequately prepared for work in new conditions. Yet, a considerable number of teachers still indicate a need for additional training and support, although a vast majority of them are intensively involved in various forms of innovative work and self-directed learning. On a basis of the study results, the authors recommend a number of topics and directions for pre-service teacher education at universities and continuous professional development. These recommendations can contribute to the quality of education during the COVID-19 pandemic and in postpandemic conditions.en_EN
dc.description.abstractW artykule ukazano badania, których głównym celem było poszerzenie wiedzy na temat doświadczeń nauczycieli, ich gotowości i warunków skutecznego reagowania na silnie zmienione warunki społeczne i warunki pracy nauczycieli. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą autorskiej ankiety internetowej wśród nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Polsce. Badanie wykazało, że większość nauczycieli ma dostęp do wymaganego sprzętu i tradycyjnych zasobów edukacyjnych. Jednak znaczna część nauczycieli nadal potrzebuje środków niezbędnych do kształcenia na odległość. Badanie wykazało również, że większość nauczycieli czuje się bardzo dobrze lub odpowiednio przygotowana do pracy w nowych warunkach. Niemniej jednak wielu nauczycieli wykazuje potrzebę dodatkowego szkolenia i wsparcia, choć zdecydowana większość z nich intensywnie angażuje się w różne formy innowacyjnej pracy i samokształcenia. Biorąc pod uwagę uzyskane wyniki badań, autorzy przedstawiają szereg rekomendacji dotyczących tematów i kierunków kształcenia nauczycieli na uczelniach wyższych oraz ustawicznego doskonalenia zawodowego. Przedstawione rekomendacje mogą wpłynąć na jakość edukacji w okresie pandemii COVID-19 oraz w warunkach po pandemii.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectlabour marketen_EN
dc.subjectinnovative worken_EN
dc.subjectCOVID-19en_EN
dc.subjectdistance educationen_EN
dc.subjectteacher educationen_EN
dc.subjectPolanden_EN
dc.subjectrynek pracypl_PL
dc.subjectpraca innowacyjnapl_PL
dc.subjectCOVID-19pl_PL
dc.subjectedukacja zdalnapl_PL
dc.subjectedukacja nauczycielapl_PL
dc.subjectPolskapl_PL
dc.titleThe Changing Nature of Work and a Need to Prepare Teachers for Involvement in Innovative Work During and After the Pandemicen_EN
dc.title.alternativeZmieniający się charakter pracy, a potrzeba przygotowania nauczycieli do zaangażowania się w innowacyjną pracę w czasie pandemii i po pandemiipl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord