Attitudes of Early Education Teachers Towards Pedagogical Innovation
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Smak, Ewa
Źródło: Labor et Educatio. 2020, nr 8, s. [169]-182
Język: en
Słowa kluczowe:
pedagogical innovationteachers’ attitudes
stimulants and inhibitors of innovation
nowatorstwo pedagogiczne
postawy nauczycieli
czynniki pobudzające i hamujące nowatorstwo
Data: 2020
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
The subject of the research considerations are the attitudes of early education
teachers towards pedagogical innovation, being a response to the permanently
changing reality and the related necessity to introduce changes to education. The
conducted surveys and their analysis prove that the majority of teachers share the view
that application of innovation in pedagogical practice is necessary, noticing both its
impact on their professional activity and pointing to significant obstacles in the field
of deployment and implementation of innovations at school. Przedmiotem refleksji badawczej są postawy nauczycieli wczesnej
edukacji wobec nowatorstwa pedagogicznego, będące odpowiedzią na permanentnie
zmieniającą się rzeczywistość i związaną z tym konieczność dokonywania zmian
w edukacji. Przeprowadzone badania sondażowe oraz ich analiza dowodzą, że większość
nauczycieli podziela pogląd o konieczności stosowania nowatorstwa w praktyce
pedagogicznej, dostrzegając zarówno jego wpływ na ich działalność zawodową, jak
i wskazując na istotne przeszkody w zakresie upowszechniania i wdrażania innowacji
w szkole.