• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 8/2020
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 8/2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Attitudes of Early Education Teachers Towards Pedagogical Innovation

Thumbnail
View/Open
Attitudes of Early Education... (182.2Kb)
Author:
Smak, Ewa
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Labor et Educatio. 2020, nr 8, s. [169]-182
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
pedagogical innovation
teachers’ attitudes
stimulants and inhibitors of innovation
nowatorstwo pedagogiczne
postawy nauczycieli
czynniki pobudzające i hamujące nowatorstwo
Date: 2020
Metadata
Show full item record
Abstract
The subject of the research considerations are the attitudes of early education teachers towards pedagogical innovation, being a response to the permanently changing reality and the related necessity to introduce changes to education. The conducted surveys and their analysis prove that the majority of teachers share the view that application of innovation in pedagogical practice is necessary, noticing both its impact on their professional activity and pointing to significant obstacles in the field of deployment and implementation of innovations at school.
 
Przedmiotem refleksji badawczej są postawy nauczycieli wczesnej edukacji wobec nowatorstwa pedagogicznego, będące odpowiedzią na permanentnie zmieniającą się rzeczywistość i związaną z tym konieczność dokonywania zmian w edukacji. Przeprowadzone badania sondażowe oraz ich analiza dowodzą, że większość nauczycieli podziela pogląd o konieczności stosowania nowatorstwa w praktyce pedagogicznej, dostrzegając zarówno jego wpływ na ich działalność zawodową, jak i wskazując na istotne przeszkody w zakresie upowszechniania i wdrażania innowacji w szkole.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/10446
Collections
  • Labor et Educatio ; Nr 8/2020

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image