Metoda czterech kroków jako innowacyjny sposób nauczania praktycznych umiejętności udzielania pierwszej pomocy
View/ Open
Author:
Szumiec, Magdalena
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 76, Studia de Securitate et Educatione Civili 1 (2010), s. [116]-123
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2010
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The article presents the issue of innovation in school practice, and identifies the factors
responsible for teachers’ unwillingness to adopt modern teaching methods. The main goal of
the article, however, is promoting the four-step method, as an innovative way of teaching the
First Aid practical skills. To ensure better understanding of the method, it has been presented
in the context of particular activities. The article is addressed mainly to the teachers and
lecturers interested in non-standard teaching methods.