Wykorzystanie animaloterapii w procesie kształtowania samodzielności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Author:
Gołąbek-Jonak, Patrycja
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 184, Studia Paedagogica 5 (2015), s. [35]-43
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
child's independencelight intellectual disability
animalotherapy
animal
Date: 2015
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The article presents the role an animal can play in the shaping of a child with light intellectual
disability's independence. A child with light intellectual disability and the concept of
"independence" were described, and emphasis was put to the importance of parents in the
process. Specific activities connected to taking care of an animal were described, as well as
their meaning to the development of independence.