Metody nauczania kształtujące samodzielność poznawczą uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Sikorski, Jacek
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 184, Studia Paedagogica 5 (2015), s. [67]-78
Język: pl
Słowa kluczowe:
autonomycognitive autonomy
teaching methods
student with light intellectual disability
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article presents the description of teaching methods favourable to shaping the cognitive
autonomy of students with light intellectual autonomy.
The article comprises two parts. Part one is devoted to the issue if autonomy - an explanation
of basic concepts was made: autonomy, cognitive autonomy (according to different authors),
as well as the description of of cognitive autonomy in relation to individual spheres. The
second part presents the classification of teaching methods – separating the methods which
shape the cognitive autonomy of students with light intellectual disability.