• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Realizacja projektu „Mieszkanie drogą do samodzielności” w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Staszowie

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Realizacja projektu... (2.743MB)
Autor:
Masłowska, Monika
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 184, Studia Paedagogica 5 (2015), s. [79]-90
Język: pl
Słowa kluczowe:
intellectual disability
independence
adaptation abilities
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article includes the results of a study, the aim of which was to determine the level of the adaptation ability of students with medium and large disability between 17 and 25 years old at the Rehabilitation and Education Facility in Staszów. The study also included getting familiar to the methods and the effectiveness of work on the development of independence in people with intellectual disability of a deeper level in the aforementioned facility. Special attention has to be paid to the project realized in the facility, entitled "A flat as a road to independence", in which the studied people learn to independently perform actions connected to housekeeping, such as cooking, tidying, and develop their autonomic abilities. Based on in-depth observation, educator interviews, using the prepared survey, a level of independence of deeper level intellectual disability was defined. The first part of the article includes, the theoretical findings on the independence of people with a deeper level of intellectual disability. Next, there is an analysis of the results of the conducted study. The article ends with a conclusion and practical implications on the improvement of the current level of autonomy of the studied people.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10595
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2015, Studia Paedagogica 5
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image