• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The passive of the verb see: a usage-based study

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The passive of the verb see... (373.9KB)
Autor:
Podhorodecka, Joanna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 191, Studia Anglica 5 (2015), s. [56]-68
Język: en
Słowa kluczowe:
tranzytywność
pasywizacja
czasowniki percepcji
badanie korpusowe
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Czasownik see jest jednym z dziesięciu najczęściej pasywizowanych czasowników w języku angielskim, choć nie przystaje on w żaden sposób do prototypu czasownika przechodniego. Celem pracy jest zbadanie, w ramach modelu języka opartego na uzusie językowym, jakie są możliwe przyczyny częstego (prawie 8%) użycia tego czasownika w stronie biernej. Dane z korpusu językowego British National Corpus zostają poddane analizie za pomocą środowiska oprogramowania statystycznego R, w celu ustalenia istotności statystycznej i wzajemnych korelacji poszczególnych semantycznych, pragmatycznych i składniowych czynników wyodrębnionych w materiale językowym. Kluczowe dla użycia czasownika see w stronie biernej okazują się: znaczenie, wzorce komplementacji, aspekt leksykalny, wpływ aktu percepcji na jego obiekt oraz pozycja postrzegającego w hierarchii agentywności.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10628
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2015, Studia Anglica 5
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image