• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social media in communication and mediation of socio-scientific problems on the example of AIDS

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Social media... (388.7KB)
Autor:
Potyrała, Katarzyna
Czerwiec, Karolina
Ludwik, Anna
Michniewska, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 215, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 6 (2016), s. [120]-129
Język: en
Słowa kluczowe:
social media
scientific communication
SSI
AIDS
HIV
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Educational needs of the C generation, as well as the fast growth of informational resources of the Web, are reflected in social media. Prosumerism has its outcomes – the more consumers of information become its producers or proactive consumers, the more a well operating apparatus of didactical media is needed. The attention is focused on the range of utilizing website navigation systems (sets of websites and links), tagging, searching and types of links utilized by the netizens who use the data (Rosenfeld, Morville, 2003). The main aim of the research was to establish whether new media support social communication of socio-scientific problems and acquisition of social competencies by social networks. An analysis was made of the core curriculum of the general education in terms of a range of issues relating to AIDS, of the web pages of foundations and associations for people with AIDS and of resources of educational portals and blogs devoted to AIDS. It has been shown that modern media raise issues of health education, and social networks are increasingly used as new media tools for communication of socio-scientific problems regarding civilization diseases, including AIDS.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10705
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2016, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 6
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image