Electronic textbooks in natural science education – research, development and practical use at schools
View/ Open
Author:
Švecová, Milada
Horychová, Ilona
Matějka, Dobroslav
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 215, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 6 (2016), s. [167]-179
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2016
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The article focuses on specifics of electronic textbooks, their didactic parameters, selecting
and structuring the curriculum. The creation of electronic textbook in biology (and geology)
for secondary schools reflected the research made on grammar schools in the Czech Republic
focused on use of ICT by natural science teachers in their lessons. The core of the research
was the computer literacy and also the choice of subject convenient for electronic processing.