Развитие мышления школьников: ресурсы русской литературы
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Обласова, Татьяна
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 201, Studia Russologica 8 (2015), s. [138]-144
Język: ru
Słowa kluczowe:
the modern worldthe development of thinking
resources of literature
a space for dialogue
“eternal” questions
the multiple answers
reflection
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article in continuation of the latest findings of neurophysiological studies on the significance
of reading “high” literature for the development of the brain is proposed and
theoretically substantiated the idea of using the resources of literature as a “multivariant,
Dialogic environment” for the development of students’ thinking congruent to the modern
world.