Im wcześniej, tym lepiej – mit obalony?! Dzieci versus starsi uczniowie a nauka języka obcego
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Świątkiewicz-Siklucka, Dorota
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 201, Studia Russologica 8 (2015), s. [145]-157
Język: pl
Słowa kluczowe:
native language (L1)foreign language
effectiveness of memory
learning strategies
teaching methods
autonomous learning
cognitive development
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
In the following text the author co nsiders the problem of learning a foreign language by
younger students under institutionalized conditions. The purpose is to present a critica l view
of common stereotypes proclaiming that children faster and more easily learn foreign languages
from older students and adults. The text highlights the importance of the student’s age
for the process of learning and selection of teaching methods.