• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Neuroscience of Sign Language

Thumbnail
View/Open
The Neuroscience of Sign... (343.4Kb)
Author:
Kotowicz, Justyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 220, Studia Paedagogica 7 (2016), s. [68]-76
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
language processing
neuroscience
sign language
Date: 2016
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Current brain damage and neuroimaging research have shed some light on the neuronal network of the sign language processing. Similar manifestations of the left-sided sign language hemispheric specialization was observed in the case of sign language aphasia as in the spoken language aphasia. Lesions clinical data reveals the dissociation between the spatial language abilities and the non-linguistic visuospatial and motor functions. Signers with no brain damage activate left-sided perisylvian area, the classical spoken language regions which seem to be important for the language processing independently of the language modality. Neuroimaging data have allowed to differentiate the cortical system mediating the sign language (the activation of the visual cortex) that is distinct from the spoken language area (the activation of the auditory cortex). Additionally, the age of acquisition seems to have impact on the brain activation during the sign language production and reception in the case of both deafand hearing signers as well.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10770
Collections
  • 2016, Studia Paedagogica 7
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image