Wspomaganie w rozwoju, terapii i edukacji dziecka romskiego
View/ Open
Author:
Pakura, Monika
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 220, Studia Paedagogica 7 (2016), s. [128]-134
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
special educational needsschool
Roma child
bilingualism
Date: 2016
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
This article presents the silhouette of a Roma child as a pupil with special educational needs in the light of the current regulation concerning psycho-pedagogical aid. The author seeks to portray the child of the minority as a person who needs morę care and support. The article discusses the role of a school in teaching such children.