• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inkluzja społeczno-zawodowa żołnierzy International Security Assistance Force (ISAF) w Afganistanie

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (3.477MB)
Autor:
Piątkiewicz, Grzegorz
Promotor:
Przybycień, Krzysztof
Stępniewska-Gębik, Hanna
Język: pl
Słowa kluczowe:
inkluzja społeczno-zawodowa
wychowanie
rodzina
doświadczenia życiowe
środowisko pracy
socio-occupational inclusion
education
family
life experiences
work environment
Data: 2021-05-24
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Krzysztofa Przybycienia, prof UPH, promotor pomocniczy: dr Hanna Stępniewska-Gębik.
Streszczenie
Polskie siły zbrojne stają się istotnym elementem bezpieczeństwa międzynarodowego. Dowodem tego było wystawienie silnego kontyngentu w Afganistanie. Udział żołnierzy w działaniach bojowych uwypuklił liczne problemy związane ze stresem bojowym oraz powrotem do funkcjonowania w życiu cywilnym. Głównym celem przeprowadzonych badań było poznanie procesu inkluzji społeczno-zawodowej żołnierzy powracających z IX i X zmiany Polskiego Kontyngentu Wojskowego ISAF w Afganistanie oraz opinii jej uczestników na ten temat. Przeprowadzone badania miały charakter ilościowy i jakościowy. W celu nadania wynikom analiz ilościowych wymiaru jakościowego posłużono się ukrytą, niekontrolowaną obserwacją uczestniczącą oraz analizą dokumentów. Praca składa się z sześciu rozdziałów. Pierwsze cztery stanowią odniesienia teoretyczne, definiujące problematykę i przedmiot badań. Pierwszy rozdział przybliża genezę wojska i jego funkcje w społeczeństwie, kolejny zaś metody przygotowania polskich żołnierzy do IX zmiany PKW w Afganistanie. Autor wskazuje w nim, jak ważną rolę mają do odegrania przełożeni żołnierzy, którzy w dużej mierze pełnią obowiązki wychowawców. Trzeci rozdział opisuje diagnozę zaburzeń inkluzji społeczno-zawodowej wśród weteranów wojennych. W czwartym rozdziale przedstawiono istniejące programy readaptacyjne w wojsku polskim oraz amerykańskim. Piąty rozdział zawiera podstawy metodologiczne badań własnych, zaś szósty – przebieg inkluzji społeczno-zawodowej w świetle badań własnych, a w szczególności: psychofizyczne i społeczno-zawodowe skutki pobytu na misjach, ocenę realizacji procesu inkluzji społeczno-zawodowej, relacje między inkluzją społeczno-zawodową a skutkami pobytu na misjach. Uzyskane wyniki zostały szczegółowo zaprezentowane w dziewięciu podrozdziałach. Pracę zamykają wnioski i postulaty pedagogiczne autora.
 
The Polish Armed Forces are playing an increasingly important role in international security. This was evidenced by deploying a strong contingent in Afghanistan. The participation of soldiers in combat operations has highlighted numerous problems associated with combat stress and the return to civilian life. The main aim of the research was to learn about the process of social and occupational inclusion of soldiers returning from the 9th and 10th quotas of the Polish ISAF Military Contingent in Afghanistan and the opinions of their participants. The research was of quantitative and qualitative nature. The dissertation consists of six chapters. The first four contain theoretical references defining the subject matter of the research. The first chapter expounds the origin of armed forces and their function in society. The next one presents the methods of preparing Polish soldiers for the 9th quota of the Polish Military Contingent in Afghanistan. The author points out in it the important role of the soldiers’ commanders, who to a large extent perform the duties of educators. The third chapter provides a diagnosis of the disorders occurring in the social and occupational inclusion among war veterans. The fourth one presents existing readjustment programmes in the Polish and American armies. The fifth chapter contains the methodological basis for own research. The sixth one contains the course of socio-occupational inclusion in the light of own research, in particular the psychophysical and socio-occupational effects of participating in missions, evaluation of the implementation of the process of socio-occupational inclusion, the relations between socio-occupational inclusion and the effects of participating in missions. The results obtained are presented in detail in nine subsections. The final part of the dissertation provides the author’s conclusions and pedagogical propositions.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/10779
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image