• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Youth in Central and Eastern Europe
  • Youth in Central and Eastern Europe ; 7(11)/2020
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Youth in Central and Eastern Europe
  • Youth in Central and Eastern Europe ; 7(11)/2020
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The problem of social selection in the system of higher education in the conditions of distance learning (through the prism of Pitrim Sorokin’s theory of social mobility)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The problem of social... (248.5KB)
Autor:
Pidkurkova, Iryna
Źródło: Youth in Central and Eastern Europe. 2020, 7(11), s. 22-29
Język: en
Słowa kluczowe:
social selection
social sieve
social mobility
social functions of education
distance learning
selekcja społeczna
sito społeczne
mobilność społeczna
społeczne funkcje edukacji
kształcenie na odległość
Data: 2020
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
During the coronavirus pandemic, distance learning does not properly perform such important function of higher education as social selection. This is illustrated through the prism of Pitrim Sorokin’s theory of social mobility. One of the provisions of this theory assumes that school (educational institution) is a social elevator through which there is an upward movement, and that due to the social functions of school (testing, selection, distribution) processes such as selection of best, most skilled, or talented individuals and their promotion take place. Distance education in modern Ukrainian version makes openings of the social “sieves” too large. So, firstly, not only best and most capable ones can go through them. Secondly, such system of education can lead to improper acquisition of knowledge by the students.
 
W okresie pandemii koronawirusa poprzez wprowadzenie kształcenia zdalnego osłabiona została funkcja selekcyjna szkolnictwa wyższego. Zostało to zobrazowane poprzez odwołanie się do teorii mobilności społecznej Pitrima Sorokina. Teoria ta zakłada, że szkoła (instytucja edukacyjna) jest społeczną windą, dzięki której następuje ruch w górę. Szkoła pełni funkcje selekcyjne (testowanie, selekcja). Dzięki tym procesom następuje selekcja najlepszych, którzy mają największe osiągnięcia, są najbardziej utalentowani i mają największe szanse na sukces. Kształcenie na odległość we współczesnej ukraińskiej szkole sprawia, że otwory w selekcyjnym „sicie” są zbyt duże. Po pierwsze, mogą przez nie przejść nie tylko najlepsi i najzdolniejsi. Po drugie, taki system edukacji może prowadzić do niewłaściwego przyswajania wiedzy przez uczniów.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/10789
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Youth in Central and Eastern Europe ; 7(11)/2020

Powiązane pozycje

Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.

  • Nieformalne kręgi wsparcia w procesie reintegracji społecznej byłych więźniów w perspektywie biograficznej 

    Kacprzak, Andrzej (2019)
    We współczesnej kryminologii znaczące miejsce zajmują analizy przebiegu karier przestępczych. Wyłanianie czynników sprzyjających reintegracji społecznej osób, które weszły w konflikt z prawem karnym ma w ich kontekście ...
  • Dyskurs genderowy na lekcjach języka polskiego w szkole średniej : próba krytycznej analizy 

    Stoch, Magdalena (2013)
    Rozprawa reprezentuje nurt pedagogiki krytycznej (krytycznych badań społecznych). To próba teoretyczno-koncepcyjnego uzasadnienia potrzeby zastosowania kategorii genderowych w lekturze wybranych elementów kanonu szkolnego ...
  • Ekonomia społeczna w kontekście wyzwań rynku pracy 

    Pikuła, Norbert G.; Jagielska, Katarzyna (2014)
    The article presents the current situation on the labour market in Poland, showing the way it is impacted by the social economy.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image