• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wpływ otwartych pytań na efektywność procesu nauczania matematyki

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (5.932MB)
Autor:
Wójcik, Daniel
Promotor:
Szemberg, Tomasz
Strycharz-Szemberg, Beata
Język: pl
Słowa kluczowe:
neurodydaktyka
"dobre pytanie"
edukacja
skuteczne nauczanie
kognitywistyka
neuroscience
"good question"
education
effective teaching
cognitive science
Data: 2021-07-08
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Instytut Matematyki. Rozprawa doktorska przygotowana pod kierunkiem naukowym prof. dra hab. Tomasza Szemberga oraz dr Beaty Strycharz-Szemberg.
Streszczenie
Tematem rozprawy jest problematyka roli pytań w procesie dydaktycznym, w odniesieniu do szeroko pojętej pracy z uczniem, tworzeniu sytuacji pomagających osiągnąć jak najlepszy jego rozwój, uwzględniając specyfikę i różnorodny charakter każdego z nich. Opisana praca miała na celu zweryfikowanie hipotezy mówiącej, że wykorzystanie w trakcie lekcji matematyki aplikacji PINGO wraz z zaproponowanym systemem "dobre pytanie - odpowiedź - natychmiastowa informacja zwrotna" realizowanym w formie kaskadowych sesji pozwoli na poprawę komunikacji na drodze nauczyciel - uczeń oraz uczeń - uczeń, a co za tym idzie przyczyni się do zwiększenia postępów u uczniów. Dodatkowo jest próbą sformułowania ogólnych zasad i podania przykładów, które miałyby pomóc w wyborze zadań wykorzystywanych w jej stosowaniu.
 
The subject of the dissertation is the issue of the role of questions in the didactic process, in relation to broadly understood work with the student, creating situations that help achieve the best possible development, takino into account the specificity and the diverse nature of each of them. The thesis described was aimed at verifying the hypothesis that using the PINGO mathematics application during the lessons together with the proposed system "good question - answer - immediate feedback" implemented in the form of cascading sessions will improve communication between teacher - student and student - student, and thus will contribute to increasing student progress. In addition, it is an attempt to formulate general principles and give examples that would help in the selection of tasks used in its application.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/10812
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WMFT)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image