dc.description.abstract | W rozdziale I publikacji zostały scharakteryzowane cyberprzestrzeń, technologie
informacyjno-komunikacyjne i opisane przemiany społeczne, które
dokonują się pod ich wpływem. Szczególną uwagę skierowano na portale i gry
społecznościowe, które dziś najbardziej angażują młode pokolenie. W kolejnych
podrozdziałach znajdzie czytelnik opis zagrożeń medialnych oraz
profilaktykę zachowań ryzykownych młodzieży w cyberprzestrzeni. Rozdział
II to charakterystyka pokolenia cyfrowego, jego biopsychospołeczny
rozwój w kontekście środowisk wychowawczych: rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej.
W ostatnim podrozdziale pogłębionej analizie zostały poddane
najważniejsze potrzeby współczesnej młodzieży oraz, najczęściej dziś wykorzystywany,
mechanizm kompensacyjny, pojawiający się wtedy, gdy w sposób
naturalny nie są one zaspokajane.
W kolejnym, III rozdziale, znajdzie czytelnik założenia metodologiczne
przeprowadzonej pracy badawczej: jej cel i przedmiot, problematykę badawczą,
zastosowane metody, techniki i narzędzia badań wraz z analizą danych
i charakterystyką grupy badawczej. Opisano w nim również teren i organizację
badań własnych. Rozdział IV zawiera odpowiedzi na postawione pytania
badawcze, analizę i dyskusję uzyskanych wyników badań własnych. | pl_PL |