Interlaced/Przeplatane
View/ Open
Author:
Liput, Przemysław
Sowa, Wioletta
Złoczowski, Jacek
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Sowa, Wioletta
Publisher:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Sztuki
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: e-isbn: 978-83-8084-764-4
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl, en
Subject:
pętlaprekino
hauntologia
retrofuturyzm
mutoskop
stereoskopia
wieloplan
anachronizm technologiczny
wycinanka
stop-motion
kolaż
2D
3D
stół stereoskopowy
stereogram
cyfrowy stereoskop
rzeczywistość rozszerzona AR
animacja
rzeczywistość wirtualna
wieloplan stereoskopowy
stereoskopowa rejestracja obrazów
Cinema4D
sketch&toon
stereoskopowy rysunek gemerowany
język
komunikat
sztuczna inteligencja
posthumanizm
nie-miejsce
miejsce
miasto
wirtualność
generatywność
tożsamość
loop
pre-cinema
hauntology
retrofuturism
mutoscope
stereoscopy
multiplan
technological anachronism
cutout
stop-motion
collage
2D
3D
stereoscopic table
stereograph
digital stereoscope
augmented reality AR
animation
virtual reality
stereoscopic multiplane
recording stereoscopic image
Cinema4D
sketch & toon
stereoscopic generated drawing
language
message
artificial intelligence
posthumanism
non-place
place
city
virtuality
generativity
identity
Date: 2021
Metadata
Show full item recordDescription:
Patronat honorowy: Narodowe Centrum Kultury Filmowej, Krakowski Festiwal Filmowy/Krakow Film Festival.Abstract
Tematem głównym publikacji „interlaced/przeplatane” jest prezentacja wyników eksperymentów nad technologicznym
poszerzeniem kreowania stereoskopowej animacji i przestrzeni wirtualnych. Publikacja zawiera również opisy sylwetek
i postaw artystycznych zespołu, który tworzą: dr Wioletta Sowa (kierowniczka zespołu), dr Przemysław Liput i dr
Jacek Złoczowski, uwypuklając indywidualne, artystyczne, podejście badawcze. Autorem wstępu jest prof. Adam
Biliński z Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W poszczególnych rozdziałach opisane zostały: stereoskopowe
działania prekinowe w nowych mediach, eksperymenty realizacyjno-techniczne z implementowaniem stereoskopowego
obrazu realizowanego na wieloplanie, w środowisko virtual reality oraz renderingiem 3D VR z silnika Sketch&Toon
Cinema 4D, a także znaczenie pojęcia miejsca i posthumanistyczna percepcja w przestrzeniach hybrydycznych.
Publikacja jest dwujęzyczna PL/EN. Strona graficzna została wzbogacona o rozwiązania właściwe dla mediów
stereoskopowych: anaglifową okładkę, ilustracje, które są trigerami augmented reality oraz linki ilustrujące testy
virtual reality. The main topic of the publication "interlaced /przeplatane" is the presentation of the results of experiments on
the technological extension of the creation of stereoscopic animation and virtual spaces. The publication also
contains descriptions of the profiles and artistic attitudes of the team consisting of: Dr. Wioletta Sowa (team
leader), Dr. Przemysław Liput and Dr. Jacek Złoczowski, emphasizing an individual, artistic, research approach. The
author of the introduction is prof. Adam Biliński from the Academy of Fine Arts in Krakow. The individual chapters
describe: stereoscopic Pre-Cinematic Activities in the New Media, experiments with embedding stereoscopic
multiplane images in the Virtual Reality (VR) environment, and with 3D VR rendering using a Sketch & Toon Cinema 4D
engine, as well as importance of the Place Concept and Post-Humanistic Perception in Hybrid Spaces. The publication
is bilingual PL / EN. Ilustrations has been enriched with solutions appropriate for stereoscopic media: anaglyph
cover, illustrations that are triggers of augmented reality and links illustrating virtual reality tests.