dc.contributor.author | Liput, Przemysław | pl_PL |
dc.contributor.author | Sowa, Wioletta | pl_PL |
dc.contributor.author | Złoczowski, Jacek | pl_PL |
dc.contributor.editor | Sowa, Wioletta | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2021-11-24T07:12:41Z | |
dc.date.available | 2021-11-24T07:12:41Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | e-isbn: 978-83-8084-764-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/10861 | |
dc.description | Patronat honorowy: Narodowe Centrum Kultury Filmowej, Krakowski Festiwal Filmowy/Krakow Film Festival. | pl_PL |
dc.description.abstract | Tematem głównym publikacji „interlaced/przeplatane” jest prezentacja wyników eksperymentów nad technologicznym
poszerzeniem kreowania stereoskopowej animacji i przestrzeni wirtualnych. Publikacja zawiera również opisy sylwetek
i postaw artystycznych zespołu, który tworzą: dr Wioletta Sowa (kierowniczka zespołu), dr Przemysław Liput i dr
Jacek Złoczowski, uwypuklając indywidualne, artystyczne, podejście badawcze. Autorem wstępu jest prof. Adam
Biliński z Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W poszczególnych rozdziałach opisane zostały: stereoskopowe
działania prekinowe w nowych mediach, eksperymenty realizacyjno-techniczne z implementowaniem stereoskopowego
obrazu realizowanego na wieloplanie, w środowisko virtual reality oraz renderingiem 3D VR z silnika Sketch&Toon
Cinema 4D, a także znaczenie pojęcia miejsca i posthumanistyczna percepcja w przestrzeniach hybrydycznych.
Publikacja jest dwujęzyczna PL/EN. Strona graficzna została wzbogacona o rozwiązania właściwe dla mediów
stereoskopowych: anaglifową okładkę, ilustracje, które są trigerami augmented reality oraz linki ilustrujące testy
virtual reality. | pl_PL |
dc.description.abstract | The main topic of the publication "interlaced /przeplatane" is the presentation of the results of experiments on
the technological extension of the creation of stereoscopic animation and virtual spaces. The publication also
contains descriptions of the profiles and artistic attitudes of the team consisting of: Dr. Wioletta Sowa (team
leader), Dr. Przemysław Liput and Dr. Jacek Złoczowski, emphasizing an individual, artistic, research approach. The
author of the introduction is prof. Adam Biliński from the Academy of Fine Arts in Krakow. The individual chapters
describe: stereoscopic Pre-Cinematic Activities in the New Media, experiments with embedding stereoscopic
multiplane images in the Virtual Reality (VR) environment, and with 3D VR rendering using a Sketch & Toon Cinema 4D
engine, as well as importance of the Place Concept and Post-Humanistic Perception in Hybrid Spaces. The publication
is bilingual PL / EN. Ilustrations has been enriched with solutions appropriate for stereoscopic media: anaglyph
cover, illustrations that are triggers of augmented reality and links illustrating virtual reality tests. | en_EN |
dc.language.iso | pl, en | pl_PL |
dc.publisher | Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Sztuki | pl_PL |
dc.subject | pętla | pl_PL |
dc.subject | prekino | pl_PL |
dc.subject | hauntologia | pl_PL |
dc.subject | retrofuturyzm | pl_PL |
dc.subject | mutoskop | pl_PL |
dc.subject | stereoskopia | pl_PL |
dc.subject | wieloplan | pl_PL |
dc.subject | anachronizm technologiczny | pl_PL |
dc.subject | wycinanka | pl_PL |
dc.subject | stop-motion | pl_PL |
dc.subject | kolaż | pl_PL |
dc.subject | 2D | pl_PL |
dc.subject | 3D | pl_PL |
dc.subject | stół stereoskopowy | pl_PL |
dc.subject | stereogram | pl_PL |
dc.subject | cyfrowy stereoskop | pl_PL |
dc.subject | rzeczywistość rozszerzona AR | pl_PL |
dc.subject | animacja | pl_PL |
dc.subject | rzeczywistość wirtualna | pl_PL |
dc.subject | wieloplan stereoskopowy | pl_PL |
dc.subject | stereoskopowa rejestracja obrazów | pl_PL |
dc.subject | Cinema4D | pl_PL |
dc.subject | sketch&toon | pl_PL |
dc.subject | stereoskopowy rysunek gemerowany | pl_PL |
dc.subject | język | pl_PL |
dc.subject | komunikat | pl_PL |
dc.subject | sztuczna inteligencja | pl_PL |
dc.subject | posthumanizm | pl_PL |
dc.subject | nie-miejsce | pl_PL |
dc.subject | miejsce | pl_PL |
dc.subject | miasto | pl_PL |
dc.subject | wirtualność | pl_PL |
dc.subject | generatywność | pl_PL |
dc.subject | tożsamość | pl_PL |
dc.subject | loop | en_EN |
dc.subject | pre-cinema | en_EN |
dc.subject | hauntology | en_EN |
dc.subject | retrofuturism | en_EN |
dc.subject | mutoscope | en_EN |
dc.subject | stereoscopy | en_EN |
dc.subject | multiplan | en_EN |
dc.subject | technological anachronism | en_EN |
dc.subject | cutout | en_EN |
dc.subject | stop-motion | en_EN |
dc.subject | collage | en_EN |
dc.subject | 2D | en_EN |
dc.subject | 3D | en_EN |
dc.subject | stereoscopic table | en_EN |
dc.subject | stereograph | en_EN |
dc.subject | digital stereoscope | en_EN |
dc.subject | augmented reality AR | en_EN |
dc.subject | animation | en_EN |
dc.subject | virtual reality | en_EN |
dc.subject | stereoscopic multiplane | en_EN |
dc.subject | recording stereoscopic image | en_EN |
dc.subject | Cinema4D | en_EN |
dc.subject | sketch & toon | en_EN |
dc.subject | stereoscopic generated drawing | en_EN |
dc.subject | language | en_EN |
dc.subject | message | en_EN |
dc.subject | artificial intelligence | en_EN |
dc.subject | posthumanism | en_EN |
dc.subject | non-place | en_EN |
dc.subject | place | en_EN |
dc.subject | city | en_EN |
dc.subject | virtuality | en_EN |
dc.subject | generativity | en_EN |
dc.subject | identity | en_EN |
dc.title | Interlaced/Przeplatane | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |