• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Integration of Translation-Based Activities into the ESP University Classroom. The Perspective of Translation Didactics

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (2.853MB)
Autor:
Yablonsky, Milena
Promotor:
Dybiec-Gajer, Joanna
Kodura, Małgorzata
Język: en
Słowa kluczowe:
pedagogical translation
ESP
translation didactics
tłumaczenie pedagogiczne
język angielski specjalistyczny
translodydaktyka
Data: 2021-12-08
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Filologiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Joanny Dybiec-Gajer, prof. UP, promotor pomocniczy: dr Małgorzata Kodura.
Streszczenie
The dissertation entitled Integration of Translation-Based Activities into the ESP University Classroom. The Perspective of Translation Didactics examines the didactic possibilities of applying translation activities in the process of teaching and learning ESP at the university level. The thesis consists of an introduction, seven chapters, a conclusion, a bibliography and appendices. The first three chapters outline the theoretical foundations of the conducted research. The next four describe two study projects. The first one, conducted in the form of a questionnaire, was addressed to students, academic teachers from Polish technical universities and LSP teachers affiliated with two foreign organizations. Its aim was to determine the role and status of translation in ESP teaching. The aim of the second study was to analyze ESP academic textbooks in terms of the presence of translation-based activities and their scope. The conducted research indicates, among other things, a high interest in translation as a didactic technique among all the respondent groups. The dissertation is supplemented by sample translation exercises that can be introduced into the repertoire of ESP classroom teaching tasks.
 
Dysertacja pt. Integration of Translation-Based Activities into the ESP University Classroom. The Perspective of Translation Didactics [„Zastosowanie ćwiczeń translacyjnych w dydaktyce języka angielskiego specjalistycznego na poziomie uniwersyteckim. Perspektywa przekładoznawcza] bada dydaktyczne możliwości wykorzystania przekładu w kształceniu językowym na uczelni wyższej w zakresie języka angielskiego specjalistycznego. Rozprawa składa się z wstępu, siedmiu rozdziałów, zakończenia, bibliografii i załączników. Pierwsze trzy rozdziały stanowią odniesienia teoretyczne, definiujące problematykę oraz kluczowe pojęcia dla pracy. Kolejne cztery opisują zrealizowane dwa projekty badawcze. Pierwsze badanie przeprowadzone w formie ankietowej, skierowano do studentów, nauczycieli akademickich z polskich uczelni technicznych oraz nauczycieli języków specjalistycznych skupionych w dwóch organizacjach zagranicznych. Jego celem było określenie roli i statusu tłumaczenia w dydaktyce języka angielskiego specjalistycznego. Celem drugiego badania była analiza podręczników akademickich do nauczania ESP pod kątem wykorzystania ćwiczeń translacyjnych. Przeprowadzone badania wskazują m. in. na duże zainteresowanie przekładem jako techniką dydaktyczną wśród wszystkich badanych grup. Dysertację uzupełnia przykładowy zestaw ćwiczeń translacyjnych, które można wprowadzić do repertuaru zadań lekcyjnych.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/10862
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image