Show simple item record

dc.contributor.authorBatorski, Marekpl_PL
dc.date.accessioned2022-02-02T11:36:06Z
dc.date.available2022-02-02T11:36:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationProces edukacyjny. Tradycja i współczesność w dobie płynnej rzeczywistości. Wołyńskie Ateny w przestrzeni historycznej, edukacyjnej i artystycznej / redakcja naukowa Teresa Żebrowska, Beata Sufa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021. - S. 141-150pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10902
dc.description.abstractMuzyka jazzowa jako materiał źródłowy w interpretacji plastycznej ulega zmodyfikowaniu tematu, reharmonizacji oraz kontrastom kolorystycznym z wykorzystaniem technik improwizacji. Melodia, rytm poddawane są nieprzewidywalnej, ale polaryzowanej formie kontrolowanej transformacji oraz ukierunkowanej wolą i umysłem ewolucji. W procesie twórczym jest to przekładane na przestrzenie wyobraźni, mimesis-struktury malarskie, imitujące efekty rytmu, modulacji kolorystycznych, wariacji, a muzyka jako sztuka czasowa ulega transfiguracji w malarstwo, jedną z odmian sztuk wizualnych. Spontaniczność, brak określonych ram czasowych oraz zastosowanie kompozycji all over prowadzą do odpowiedniego modelu fakturalnego i odpowiedniej ekspresji obrazu.pl_PL
dc.description.abstractJazz music as a source material in a visual interpretation is subject to modification of the theme, re-harmonization and color contrasts with the use of improvisation techniques. Melody, rhythm are subject to an unpredictable but polarized form of controlled transformation and directed will and mind evolution. In the creative process, it is translated into the spaces of imagination, mimesis-painting structures imitating the effects of rhythm, color modulation, variations, and music as time art is transformed into painting, one of the varieties of visual arts. Spontaneity, the lack of specific time frames and the use of the all-over composition lead to an appropriate textural model and appropriate expression of the image.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectmuzyka jazzowapl_PL
dc.subjecttechniki improwizacjipl_PL
dc.subjectmimesis-struktury malarskiepl_PL
dc.subjectmodulacje kolorystycznepl_PL
dc.subjectJazz musicen_EN
dc.subjectimprovisation techniqueen_EN
dc.subjectmimetic imaginationen_EN
dc.subjectpainting structuresen_EN
dc.subjectcolor modulationsen_EN
dc.titleBrzmienie formy malarskiej – plastyczna interpretacja jazzowej partyturypl_PL
dc.title.alternativeThe sound of the painting – artistic jazz interpretation of the scoreen_EN
dc.typeBook chapterpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record