Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorRokita-Jaśkow, Joannapl_PL
dc.contributor.authorBorkowska, Annapl_PL
dc.date.accessioned2022-03-28T11:34:12Z
dc.date.available2022-03-28T11:34:12Z
dc.date.issued2022-04-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10974
dc.descriptionPedagogical University of Cracow. Faculty of Humanities. The doctoral dissertation written under the supervision of Prof. Joanna Rokita-Jaśkow.en_EN
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Nauk Humanistycznych. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Joanny Rokity-Jaśkow, prof. UP.pl_PL
dc.description.abstractThe main purpose of the dissertation was to investigate third agers' willingness to communicate (WTC) (MacIntyre el al., 1998) in English in the classroom. Also, the research project sought to identify the factors that might influence the seniors' WTC in English during a task communicative class and individual task pedormance. The thesis includes five chapters. The three first chapters provide the theoretical background concerning the characteristics of older adults, learning in late adulthood, as well as empirical research related to the concept of WTC in a foreign language. The next two chapters present the research project in detail taking into account its fundamental components. The project was based on a mixed-methods approach (two quantitative and three qualitative studies). Its primary aim was to explore in-class WTC in English among senior learners during English classes. The present author used her own scales, but existing tools were also modified and utilised. The data analysis revealed that the participants were very willing to communicate in English during communicative classes. Additionally, the statistical calculations indicated significant correlations among WTC and the factors that positively impacted WTC in class, such as foreign language enjoyment, classroom environment, and teacher immediacy.en_EN
dc.description.abstractCelem niniejszej dysertacji było zbadanie gotowości komunikacyjnej (MacIntyre i in., 1998) osób starszych, które uczestniczyły w grupowych zajęciach języka angielskiego. Ponadto ważnym elementem prezentowanego projektu badawczego była identyfikacja czynników wpływających na gotowość komunikacyjną podczas uczenia się języka angielskiego w późnej dorosłości. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsze trzy stanowią teoretyczne tło dotyczące charakterystyki osób starszych, uczenia się w wieku senioralnym, jak również prezentują fundamentalne badania empiryczne związane z koncepcją gotowości komunikacyjnej w kontekście nauki języka obcego. W dwóch kolejnych rozdziałach przedstawiono projekt badawczy z uwzględnieniem opisu zasadniczych komponentów, wyników analizy i wniosków. Projekt badawczy obejmuje pięć badań, w tym dwa badania ilościowe oraz trzy badania jakościowe. Realizacja projektu pozwoliła na szczegółowe zapoznanie się z zachowaniami komunikacyjnymi studentów podczas zajęć, z języka angielskiego. Obliczenia statystyczne natomiast ukazały istotne korelacje, które umożliwiają analizę czynników pozytywnie wpływających na gotowość komunikacyjną osób starszych w środowisku klasowym. Czynniki te to między innymi zadowolenie wynikające z uczenia się języka angielskiego, wsparcie nauczyciela oraz spójność grupy językowej.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectsenior learnersen_EN
dc.subjectin-class WTCen_EN
dc.subjectEnglish learningen_EN
dc.subjectosoby starszepl_PL
dc.subjectgotowość komunikacyjna w klasiepl_PL
dc.subjectjęzyk angielskipl_PL
dc.titleSenior learners' in-class willingness to communicate in Englishen_EN
dc.title.alternativeGotowość osób starszych do komunikowania się w języku angielskim podczas grupowych zajęć językowychpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord