dc.contributor.advisor | Rokita-Jaśkow, Joanna | pl_PL |
dc.contributor.author | Borkowska, Anna | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2022-03-28T11:34:12Z | |
dc.date.available | 2022-03-28T11:34:12Z | |
dc.date.issued | 2022-04-22 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/10974 | |
dc.description | Pedagogical University of Cracow. Faculty of Humanities. The doctoral dissertation written under the supervision of Prof. Joanna Rokita-Jaśkow. | en_EN |
dc.description | Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Nauk Humanistycznych. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Joanny Rokity-Jaśkow, prof. UP. | pl_PL |
dc.description.abstract | The main purpose of the dissertation was to investigate third agers' willingness to communicate (WTC) (MacIntyre el
al., 1998) in English in the classroom. Also, the research project sought to identify the factors that might
influence the seniors' WTC in English during a task communicative class and individual task pedormance.
The thesis includes five chapters. The three first chapters provide the theoretical background concerning the
characteristics of older adults, learning in late adulthood, as well as empirical research related to the concept
of WTC in a foreign language. The next two chapters present the research project in detail taking into account its
fundamental components.
The project was based on a mixed-methods approach (two quantitative and three qualitative studies). Its primary aim
was to explore in-class WTC in English among senior learners during English classes. The present author used her
own scales, but existing tools were also modified and utilised.
The data analysis revealed that the participants were very willing to communicate in English during communicative
classes. Additionally, the statistical calculations indicated significant correlations among WTC and the factors
that positively impacted WTC in class, such as foreign language enjoyment, classroom environment, and teacher
immediacy. | en_EN |
dc.description.abstract | Celem niniejszej dysertacji było zbadanie gotowości komunikacyjnej (MacIntyre i in., 1998) osób starszych, które
uczestniczyły w grupowych zajęciach języka angielskiego. Ponadto ważnym elementem prezentowanego projektu
badawczego była identyfikacja czynników wpływających na gotowość komunikacyjną podczas uczenia się języka
angielskiego w późnej dorosłości.
Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsze trzy stanowią teoretyczne tło dotyczące charakterystyki osób
starszych, uczenia się w wieku senioralnym, jak również prezentują fundamentalne badania empiryczne związane z
koncepcją gotowości komunikacyjnej w kontekście nauki języka obcego. W dwóch kolejnych rozdziałach przedstawiono
projekt badawczy z uwzględnieniem opisu zasadniczych komponentów, wyników analizy i wniosków.
Projekt badawczy obejmuje pięć badań, w tym dwa badania ilościowe oraz trzy badania jakościowe. Realizacja projektu
pozwoliła na szczegółowe zapoznanie się z zachowaniami komunikacyjnymi studentów podczas zajęć, z języka
angielskiego. Obliczenia statystyczne natomiast ukazały istotne korelacje, które umożliwiają analizę czynników
pozytywnie wpływających na gotowość komunikacyjną osób starszych w środowisku klasowym. Czynniki te to między
innymi zadowolenie wynikające z uczenia się języka angielskiego, wsparcie nauczyciela oraz spójność grupy
językowej. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.subject | senior learners | en_EN |
dc.subject | in-class WTC | en_EN |
dc.subject | English learning | en_EN |
dc.subject | osoby starsze | pl_PL |
dc.subject | gotowość komunikacyjna w klasie | pl_PL |
dc.subject | język angielski | pl_PL |
dc.title | Senior learners' in-class willingness to communicate in English | en_EN |
dc.title.alternative | Gotowość osób starszych do komunikowania się w języku angielskim podczas grupowych zajęć językowych | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |