• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Speech as One of the Important Areas of Supporting: Vocabulary of Primary School Pupils with Intellectual Disability

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Speech as One of the Important... (698.1KB)
Autor:
Ochman, Agnieszka
Źródło: Chosen Topics of Supporting Persons with a Disability. vol. 2 / edited by Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz, Agnieszka Ochman. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2014. - S. [114]-127
Język: en
Słowa kluczowe:
communication
speech
verb vocabulary
intellectual disability
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The study presents the results of a test on a group of children aged 7 to 12 years with intellectual disability and a moderate defect or disorder in the development of speech who attended a special school in Krakow. The pupils have been tested for knowledge of the verbs most commonly used in everyday life. The study focused on the names of activities – best and worst remembered by the students – and how the names were replaced by the students who did not know the correct forms. The study also examines speech defects and the length of time spent in a special school. The study draws conclusions and provides examples on how to develop the knowledge of verbs among students with mild intellectual disability.
URI
http://hdl.handle.net/11716/11138
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image