• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wczesny start językowy w perspektywie diachronicznej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wczesny start językowy... (290.1KB)
Autor:
Rokita-Jaśkow, Joanna
Źródło: Wczesny start językowy. Wybrane zagadnienia / pod redakcją Joanny Rokity-Jaśkow i Werony Król-Gierat. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. 15-[26]
Język: pl
Słowa kluczowe:
nativist theory
sociocultural theory
ecological model of human development
individual differences
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The goal of this paper is to outline the state of the art of research on early foreign language education from the diachronic perspective. It aims to answer the question of how much language very young children of L2 can acquire in an instructional setting, i.e. in minimal input situations. The article starts with a diachronic overview of SLA theories from innatist to socio-cultural one. Within the framework of the former the role of the age factor in a formal classroom is discussed, and the discussion of the latter is seen as a springboard to the presentation of the Bronfennbrenner’s (1993) model of human development and its application to foreign language learning in the early years, which is seen as an interplay of different social subsystems the child is involved in, i.e. the family, the school, the relations between parents and the outside world, the wider educational world as determined by the educational policy and the key transitions in the child’s life. The article finishes with an overview of cognitive, affective and social factors that differentiate between the learners’ FL achievement.
URI
http://hdl.handle.net/11716/11159
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image