Virtual school
View/ Open
Author:
Szlosek, Franciszek
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Labor et Educatio. 2021, nr 9, s. [59]-65
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
classroom systemtraditional school
virtual reality
virtual school
teachers’ professional competencies
teachers’ IT competencies
system klasowo-lekcyjny
szkoła tradycyjna
rzeczywistość wirtualna
szkoła wirtualna
kompetencje zawodowe nauczyciela
kompetencje informatyczne nauczyciela
Date: 2021
Metadata
Show full item recordAbstract
The article deals with the issue of virtual school as a kind of alternative to
the traditional classroom system of teaching. The introduction attempts to clarify
the meaning of several terms that are essential for this subject field, including the
concept of virtual reality and, of course, virtual school. First of all, the essence and
types of virtual schools are discussed, with an articulation of the advantages of virtual
education. The professional competencies of a virtual school teacher have also been
touched upon briefly. W artykule podjęta została problematyka szkoły wirtualnej jako swoistej
alternatywy wobec tradycyjnego klasowo-lekcyjnego systemu nauczania. Na wstępie
starano się wyjaśnić znaczenie kilku zasadniczych dla tej tematyki terminów, w tym
pojęć rzeczywistości wirtualnej i oczywiście szkoły wirtualnej. Przede wszystkim
omówiono istotę i rodzaje szkół wirtualnych z wyartykułowaniem zalet wirtualnego
kształcenia. Sygnalnie zostały również zaprezentowane kompetencje zawodowe
nauczyciela szkoły wirtualnej.